23 Nisan 2014 Çarşamba
18:29
BIST10073.170DJI16.514EUR2,9760
BIST3089.460DAX9.600USD2,1500

Dul kadınlar çifte maaş alabilir mi?

Dul kadınlar çifte maaş alabilir mi?
www.borsagundem.com

Kocası ölen kadına; kocasının sigortalılık süresi uygunsa, kadının geliri olup olmadığına bakılmaksızın aylık bağlanıyor.

DUL kadına hem eşinden hem de babasından maaş bağlanabileceği şeklindeki Yargıtay Hukuk Genel Kurulu kararıyla ilgili gazete haberleri üzerine, dul kadınların kafası karıştı. Sanki yeni bir avantaj doğmuş gibi hayale kapıldılar. Oysa, yeni bir gelişme söz konusu değil. Okurlarımızdan yağmur gibi yağan sorular üzerine, aylık bağlanması konusunu değişik yönleriyle aşağıda açıklıyoruz. KOCADAN BAĞLANAN AYLIK
Temel kural şu;
Kocası ölen kadına; kocasının sigortalılık süresi uygunsa, kadının geliri olup olmadığına bakılmaksızın aylık bağlanıyor.
Bağlanan aylığın oranı;
· Kadın ev hanımıysa ve herhangi bir geliri yoksa (örneğin emekli aylığı almıyorsa) ve kendinden başka aylık alan da bulunmuyorsa, kocasından dolayı yüzde 75 oranında aylık bağlanıyor.
· Kadın çalışıyorsa ya da emekli aylığı alıyorsa veya kendinden başka aylık alan varsa kocasından dolayı yüzde 50 aylık bağlanıyor.
ANNE VE BABADAN AYLIK
· Kız çocuğu çalışmıyorsa ve bekârsa, bu durumu devam ettiği sürece, ölen anne ve babasından aylık bağlanıyor.
· Kız çocuğu evlendiğinde, bağlanan aylık kesiliyor.
· Kız çocuğu çalışmaya başladığında;
- SSK ya da Bağ-Kur’dan bağlanan aylık kesiliyor.
- Emekli Sandığı’ndan bağlanan aylık ise kız çocuğu SSK’lı ya da Bağ-Kur’lu olarak çalışıyorsa, kesilmiyor.
Emekli Sandığı’na tabi bir işte çalışırsa yani devlet memuru olursa kesiliyor. Aynı şekilde, Emekli Sandığı’ndan emekli aylığı alan kız çocuğuna da anne ya da babasından aylık bağlanamaz.
Çalışmayan bekâr kız çocuğuna, ölen annesinden de babasından da aylık bağlanabiliyor.
5510 sayılı Yasa’ya göre, 1 Ekim 2008’den itibaren, anne ve babasından bağlanması gereken yetim aylığından; tutar olarak hangisi yüksek ise o aylığın tamamı, diğerinin ise yarısı bağlanıyor. Anne ve babanın Emekli Sandığı’na tabi olması halinde tercih ettiği aylık bağlanıyor.
KOCADAN VE BABADAN
1 Ekim 2008’den önce, dul kalan ve çalışmayan kadına Sosyal Güvenlik Kurumları farklı olmak şartıyla, hem kocadan hem babadan aylık bağlanabiliyordu. Ancak 5510 sayılı Sosyal Güvenlik Yasası’na göre 1 Ekim 2008’den itibaren, hem babadan hem kocadan aylık bağlanması söz konusu değil. 1 Ekim 2008’den önce babadan ve kocadan ayrı ayrı bağlanan aylıklar ise kesilmeyecek.
1 Ekim 2008’den itibaren, hem babadan hem de kocadan aylık bağlanamayacak ama babası ve kocası ölen kadının, eşinden ve babasından bağlanacak olan aylıklardan, yüksek olanı tercih etme hakkı var.
BOŞANAN VEYA DUL KALAN KADIN
Eşinden boşanan ya da eşinin ölümü nedeniyle dul kalan kadına anne ya da babasından aylık bağlanabiliyor.
Ancak kadının çalışması halinde, SSK ve Bağ-Kur’dan aylık bağlanmıyor. T.C. Emekli Sandığı’ndan (dul ya da boşanmış kadının Emekli Sandığı’na bağlı olarak çalışmaması ya da buradan emekli aylığı almaması halinde) aylık bağlanabiliyor. 
Şükrü Kızılot/Hürriyet

Dul kadınlar çifte maaş alabilir mi? haberini paylaşın
Yorumlar
  ( Toplam Yorum: 33 )


Yorumunuz editörlerimiz tarafından incelendikten sonra yayınlanacaktır.

Adınız :

Yorumunuz :

dondu

21 Nisan 2014 Pazartesi 14:44

benım esım ssk baba memur emeklısı ben ıkısınden maas alabılırmıyım bılgılendırırsenız cok memnun olurum sımdıden tessekur ederım

100%
Katılmıyorum
Katılıyorum

gül

16 Nisan 2014 Çarşamba 12:11

Ben eşimden ayrıyım dul yetii maşı alabilirmiyim hiç bir gelirim yok

100%
Katılmıyorum
Katılıyorum

reyhan arslan

10 Nisan 2014 Perşembe 20:24

eşimden boşandım eşim vefat etti .babam ölünce emekli sandığından yüzde 30 maaş bağlandı ölen eşim bağkurdan emekli oldu ondanda maaş alabilirmiyim

Puan Yok
Katılmıyorum
Katılıyorum

hakkı

05 Nisan 2014 Cumartesi 16:28

annem babım vefatındandolayı dul maaşı alıyordu ve 2kızkardeşim kız kardeşimin bir evlendi onun maaşı aneme iade edilmedi babamın vefatı2010 dedemin fefatı 1993 dedemde olan yetim maaşı alma hakkı varmıdır saygılar

Puan Yok
Katılmıyorum
Katılıyorum

Yusuf yanık

31 Mart 2014 Pazartesi 20:44

Şu anda verilen 500 TL Dul maaşi mereye yetsin.kadınlar yarıya ac yatıyor Normalde 800 ile bin TL arasında olması gerekmezmi.İnsaf yani

100%
Katılmıyorum
Katılıyorum

Yusuf yanık

31 Mart 2014 Pazartesi 20:36

Şu anda verilen 500 TL Dul maaşi mereye yetsin.kadınlar yarıya ac geziyor Normalde 800 ile bin TL arasında olması gerekmezmi.İnsaf yani

100%
Katılmıyorum
Katılıyorum

ünsal

28 Mart 2014 Cuma 10:03

MERHABALAR Babam 1996 yılında vefat etti.Araştımalarımız sonucunda babamın sgk dan 720 gün primi çıktı.(askerlik Borçlandırması yapmadan)Aynı zamanda Tarım bağkurdada babamın prim gün başlangıcının olduğunu öğrendik. Borçlanma yapdırılrak ödeme yapıldı ve annem 1999 yılından itibaren tarım Bağ-kurdan aylık almaya başladı(%75 yaklaşık 420TL) sonradan biz öğrendikki vefat eden kişinin 900 gün prim ödemesi ile Sgk dan emekli olunabiliyor. 2007 tarihinde bu haktan yararlanmak için başvuru yaptım.(sgk'dan emekli olunursa yakşaşık 800Tl alınacağı bildirildi)ancak başvurumun reddedildiği çünkü iki yerdende ölüm aylığı alınmayacağı sözlü olarak bildirild. Tarafıma yazılı beyan ile bildirilmemişti.Başvuru esnasında iki maaşında alınabileceği söylenmiştir. Şu anda nasıl bir işlem yapabilirim? İkisinden de maaş alınamıyor ise, Tarım Bağ-Kuru iptal ettirip SGK'dan aslerlik borçlanmasınıda yaptırarak(01/10/2008 öncesi olduğu için 900 gün prim)SGK 'dan annem ölüm aylığı alabilirmi? İlginiz için çok teşekkkür eder iyi çalışmalar dilerim.

75%
25%
Katılmıyorum
Katılıyorum

suleymanulaş

19 Mart 2014 Çarşamba 19:14

erkek kardeşim babın maaşını alabilirmi

50%
50%
Katılmıyorum
Katılıyorum

osman

15 Mart 2014 Cumartesi 21:58

Babasıda Bağkur Kocasıda Bağkur Dul Kız İki Bağkur Maaşını'da Alabilirmi...

88%
12%
Katılmıyorum
Katılıyorum

SEMA

11 Mart 2014 Salı 12:13

Eşimden boşandım babamdan bağkur dul yetim aylığı bağlandı. sigortalı olarak çalışmaya başlayınca bağkurdan aldığım maaş kesildi aldığım duyumlara göre farklı kurumlar olduğu için babamdan maaş alma şansım var mı sorumu yanıtlarsanız sevinirim.

100%
Katılmıyorum
Katılıyorum

Şenol kolbaş

08 Mart 2014 Cumartesi 22:39

Annem SSK emeklisi maaş alıyor babası öldü ama askerli yaptıgı döneme ait boşluğu var bu boşluğu yatırdığımız taktirden dul hem kendi maaşını ve babasının maaşını alabilirmi teşekkür ederim şimdiden

100%
Katılmıyorum
Katılıyorum

bülent de

02 Mart 2014 Pazar 23:52

annem babasından kalan maaş alıyordu sskdan .900 gün yasasından yararlanarak eşinden maaşa bağlandı.ve babasının maaşı kesildi .babasının maaşını tekrar alabilirmi.

50%
50%
Katılmıyorum
Katılıyorum

ece

02 Mart 2014 Pazar 11:20

merhaba, eşimden boşandım ben sgk lı olarak çalışmaktayım..fakat annem vefat etti 12 yıl oluyor.emekli sandığından emekli annemin maaşını alabilirmiyim .bilgilendirirseniz sevinirim.

100%
Katılmıyorum
Katılıyorum

netice okutan

02 Mart 2014 Pazar 01:07

ben emeklisandıgından emekliyim babam bagkur emeklisi eşimden ayrıldım babamın maaşını alabilirmiyim

75%
25%
Katılmıyorum
Katılıyorum

nuray

01 Mart 2014 Cumartesi 23:37

annem babamdan boşandı annemin ssk maaşı var annaneminde maaşı var sskdan emekli ondan da maaş alabilir mi???

80%
20%
Katılmıyorum
Katılıyorum

ilknur özen

01 Mart 2014 Cumartesi 16:30

annem ssk dan emekli babamı kaybetikten sonra babsının emekli magaşını almak istedi ama olamz dediler dedem bagkurlu ama olmaz dediler acaba alamzmı teşekürler

100%
Katılmıyorum
Katılıyorum

gönül özen

01 Mart 2014 Cumartesi 15:32

annem dışarıdan ödeme yaparak emekli oldu sonra babası vefat etti şimdide eşini annem kendi ememkli oldugu halde babasını magaşından yararlana bilirmi babası bagkur annem ssk teşekür edrim

50%
50%
Katılmıyorum
Katılıyorum

vedat

28 Şubat 2014 Cuma 22:30

babam gecen sene refat eti babamda kalan emekli maaşi anemi üstüne yaptık acaba dul maaşi yane 2 maaş alabilirmi ?

100%
Katılmıyorum
Katılıyorum

sevim

27 Şubat 2014 Perşembe 17:06

Esim 2009senesinde vefat etti emekli sandığından maaşını alıyorum 1969 senesinde vefat etti iki emekli sandığında maaş alabilir miyim yardımcı olursanız çok mutlu oluvam

75%
25%
Katılmıyorum
Katılıyorum

ömer şahin

25 Şubat 2014 Salı 20:54

Annem 4 nisan 2008 tarihinde dul kaldi SSK dan emekli babamin masini aliyor SSKdan eemekli dedemin nasinida alabilirmi.

86%
14%
Katılmıyorum
Katılıyorum

elif

25 Şubat 2014 Salı 12:09

anneannem sgk emeklisi..dul.şu an dedemin emekli maaşı bağlandı kendisine.benim sorum şu: anneannem başvursa ölen sgk dan emekliş annesinin maaşınıda alabilir mi?

75%
25%
Katılmıyorum
Katılıyorum

[email protected]

23 Şubat 2014 Pazar 22:14

Üvey ablam babamdan anneme kalan ayligina el koydurdu ve ücte birini aliyor babam emekli sandigindan emekli idi . Suanda annem cok magdur oldu ankara gibi yerde biz yardim etmesek nasil yasar böyle bir hak varmi miras diye alirmis nasil bir kanun bu ablama ölen kocasindan maasi var ve annemden fazla ayligi var .selamlar.

67%
33%
Katılmıyorum
Katılıyorum

Şule SEZEK

23 Şubat 2014 Pazar 11:55

Emekli Sandığı SSK emeklisi dul yetim ikinci aylığı alabiliyor.Emekli Sandığı emeklisi dul yetim SSK dan ikinci maaşı neden almıyor.Bunun mantığını açıklayabilir misiniz

91%
9%
Katılmıyorum
Katılıyorum

Muteber Has

22 Şubat 2014 Cumartesi 20:06

Almanyadan malulen emekliyim.Annem yada babamdan ölüm aylığı bağlanabilir mi?

100%
Katılmıyorum
Katılıyorum

ali yiğit

19 Şubat 2014 Çarşamba 14:13

Eşi ölen kadın hem eşinin aylığı hem dul aylığı alabilirmi

84%
16%
Katılmıyorum
Katılıyorum

döndü nar

17 Şubat 2014 Pazartesi 20:37

annem 14/06/2008 tarifinde dul kaldı babamdan maaş alıyor sgk dan dedem bağkur dan emekli idi mamaşını alabilirmi

50%
50%
Katılmıyorum
Katılıyorum

bedia

25 Ocak 2014 Cumartesi 15:34

annem yurtdisinda yasiyor babamin emekli maasini aliyor oda ev kirasina anca yetiyor,baska hicbiyerden yardim almiyor annem türkiyeden babasinin maasini alabilirmi ssk dan.

70%
30%
Katılmıyorum
Katılıyorum

Muradiye coşkun

13 Ocak 2014 Pazartesi 01:24

Ölen annemin babamın maşını almak istitorum ikiside ssk emeklisi alabilirmiyim benim eşim öldüeşimde ssk emeklisi ama eşimin maşini iki kızıma devrettim bana yardımcı olun

59%
41%
Katılmıyorum
Katılıyorum

melis

16 Eylül 2013 Pazartesi 22:16

dul bir kadın kocasından emekli ise dul aylığıda alabilirmi bilgilendirrmsnz?

82%
18%
Katılmıyorum
Katılıyorum

derviş belengaz

26 Ağustos 2013 Pazartesi 10:49

18 ağustosta ssk dan dul yetim maaşı alan bir kadın 09 ağustosta vefat ederse alacağınedir

100%
Katılmıyorum
Katılıyorum

sevım altıparmak

22 Ağustos 2013 Perşembe 02:06

babam 2 11 2011de vefat ettı 2 28 2012de eşım vefat ettı eşten dul aylığı bağladılar babadan yetım maaş bağlanırmı ıkısıde sskalı

50%
50%
Katılmıyorum
Katılıyorum

seyhan

01 Ağustos 2013 Perşembe 08:36

peki 9 aydır hem emekli hem annemin maaşını alıyordum ceza gelmiş bunu ödemek zorundamıyım lütfen acil cevap

75%
25%
Katılmıyorum
Katılıyorum

neriman yıldız

30 Haziran 2012 Cumartesi 09:40

özel bir bankadan emekli dul kadınım babamdan kalan emekli maaşını annem alıyordu oda rahmetli oldu.babamın maaşını ben alabilirmiyim.

81%
19%