E-BÜLTEN

E-bültenimize abone olarak
en son bilgilere ve haberlere ulaşabilirsiniz.

Ana SayfaŞirket HaberleriTHY 8 adet uçak kiraladı---

THY 8 adet uçak kiraladı

07 Mayıs 2014 - 16:06 borsagundem.com

Türk Hava Yolları genel Müdürü Temel Kotil yeni kiralamalar ve Taç Linens'le yapılan anlaşmayla ilgili açıklamalarda bulundu

Türk Hava Yolları  Genel Müdürü Temel Kotil, daha önce açıkladıkları ve devam etmekte olan toplam 269 uçak siparişine ek olarak 8 adet Airbus A-330 kiraladıklarını ve bunlardan beşinin teslim edilmek üzere olduğunu söyledi.
Taç Linens ile yaptığı işbirliği toplantısı sonrası Reuters'in sorularını yanıtlayan Kotil,
"Geniş gövdeli bu uçakları artık kısa mesafe uçuşlarda da kullanıyoruz. Çünkü artık slot
yetmiyor" dedi.
THY, Mart 2013'te, 2015 yılından sonra filoya katılacak şekilde, dar gövdeli uçak temini
için Airbus'tan 82 adedi kesin, 35 adedi opsiyonlu olmak üzere 117 adet dar gövdeli uçak satın alma kararı almıştı.
Boeing'den de 25'i opsiyonlu toplam 95 uçak siparişi bulunan şirketin Kotil'in verdiği
bilgiye göre geçmiş yıllardan kalanlarla birlikte toplam sipariş adeti 296.
Uçakların finansmanı konusuna bir yıl önceden başladıklarını belirten Kotil, "2014 yılında
teslim edilecek uçakların finansmanını tamamlamıştık. Şu anda 2015 yılında teslim edilecek
uçakların finansmanı ile ilgili çalışmalara başlayacağız. Ama her zaman yaptığımız finansman
metotlarını kullanacağız. Alternatif bir yöntem üzerinde çalışmıyoruz. ABD'li, Japon ve Avrupalı finansörleri kullanıyoruz" dedi.
Bu yıl için 60 milyon yolcu ve 11.4 milyar dolar ciro hedefinin korunduğunu belirten Kotil,
bu bütçenin üzerine 8 uçak daha kiralandığını söyledi. Şu anda koltuk kilometre ölçeğine göre dünyada en büyük 13 havayolu şirketi arasında yer aldıklarını belirten Kotil, "Bu yıl sonunda veya gelecek yıl ilk 10 şirket arasına gireceğiz" dedi.
Ukrayna'da yaşanmakta olan krizin THY üzerinde negatif bir etkisi olup olmayacağı ile ilgili
soru üzerine Kotil, "Ukrayna'daki kriz tabi ki herkesi etkiliyor ama biz bölgeye tamamen
yayıldığımız için böylesi bir kriz bizim için çok yöresel kalıyor. Bizim üzerimizde büyük bir
etkisi olacağını sanmıyorum ama Ukrayna'daki krizin çözülmesini isteriz" dedi.
Kurdaki hareket ile ilgili olarak en büyük gelir kalemlerinin euro, sonra dolar sonra TL
cinsi olduğunu belirten Kotil, "Gelirlerimizin sadece yüzde 14'ü TL cinsinden. Bunları da euro bazlı satıyoruz. Bu nedenle bizi çok etkilemiyor. Euro/dolar paritesi bizi etkileyebiliyor ama o da stabil kaldığı sürece çok büyük bir sıkıntı değil. Çünkü borçlarımız de döviz cinsi" dedi.

SABİHA GÖKÇEN'DEN UÇUŞ SAYISINI ARTIRACAK

Atatürk Havalimanı'nda slot problemi olduğunu belirten Kotil, "Artık Körfez'den havayolları
ve diğer havayolları da Sabiha Gökçen'e uçmaya başladılar. Dolayısıyla Sabiha Gökçen artık bir alternatif  havalimanı haline geldi. Yeni bir pist ihalesi var, o da gerçekleşecek. Sabiha Gökçen  düşük ücretli bir havaalanı değil. Atatürk Havalimanı'nda büyümeye devam edeceğiz ama bu kadar uçağı buraya sığdırmamız mümkün değil" dedi.
Sabiha Gökçen'deki uçak sayısının ve buradan uçulan nokta sayısının artacağını belirten
Kotil, "Orada da Ortadoğu'yu Avrupa'ya bağlayan bir hub kuruyoruz. Şu anda 24 uçaktayız, ileride bu rakam daha da artacak. Sabiha Gökçen'e bir kaçış noktası olarak bakmıyoruz. İstanbul'a Üçüncü Havalimanı yapılsa bile Sabiha Gökçen önemini koruyacak" dedi.

Sayfada yer alan bilgiler tavsiye niteliği taşımayıp yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırımcı profilinize uymayabilir.