Ana SayfaPiyasaÜnlü spekülatör Mehmet Temel borsayı anlattı---

Ünlü spekülatör Mehmet Temel borsayı anlattı

6 / 20
Ünlü spekülatör Mehmet Temel borsayı anlattı
18 Şubat 2014 - 08:29 www.borsagundem.com

ARACI KURUMLAR KOMİSYON PEŞİNDE, VATANDAŞI UNUTTU

-Hala aracı kurumlar var, yine anlatabilirler?

Mehmet Temel: Yani var ama şanslı mıyız, şansız mıyız? Diyeceğim o ki, anlatamıyorlar dertlerini,  bankaların hakimiyetinden dolayı çekiniyorlar. “Aman bana bir şey olmasın” diyerek SPK‘dan çekiniyor, onlardan çekiniyor. Hiç ortaya çıkıp ta “Bu yanlış” diyen bir aracı kurum gördük mü? Çünkü manipülatörler para kazanmaya çalışıyor. Büyük sermaye sahiplerini yediler, bitirdiler aracı kurumlar. Bunlara aracılık etmediler mi? Bu yönden de bir an önce para kazanalım diye spekülatör peşinde, manipülatör peşinde koşmadılar mı? Bugün yine bir yatırımcı kayboluyor, yine bir borsa meraklısı bir yiğit çıkıyor ortaya, yine aracı kuruma, bankaya gidiyor, yine aracı kurumun işlem hacmini patlatıyor. Ama sayıları azalıyor. Bir yerden sonra para kazanamamaya başlayacaklar ama… Öyle bir şey ki, aracı kurum yetkisini aşarak, o işi kendi içinde alışveriş yapan oyuncuyu mali olarak da destekliyor. Sınırsız kredi veriyor, yeter ki “Al, sat” diyor, “Bana işlem hacmi yarat” diyor, dolayısıyla komisyon yaratıyor. Zaten, “Ben niye uğraşacağım ufak yatırımcıyla?” diyor. Pek umurunda değil yani…

-Yani ufak yatırımcılardan vazgeçiyorlar…

Mehmet Temel: Evet, ufak yatırımcıdan işte o nedenle vazgeçiyorlar. Bizim zamanımızda aracı kurumunda çalışan insanların aldığı maaşlarla şimdiki aracı kurumlarda çalışan insanların aldığı maaşlar aynı Murat Bey. Adamlar masraf olmasın diye istihdam dahi yapmıyorlar. Eğer bir portföyün varsa ‘gel’ diyor. Yani, “Yatırımcı oyuncu varsa alayım seni” diyor. O zaman “Bordrolu yapayım seni” diyor. O oyuncunun yaptığı işlemlerden sana “Ekstra para vereyim” diyor. Yani kötülük kötülükle teşvik ediliyor. Kopmuş yani, bir tane halk için, vatandaş için çalışan yok.

Aklı başında arkadaşlarımız var, kendini kurtarmış, parasını kurtarmış. Ama onlar bile bitmek üzere… Her şeyi bildikleri halde ‘kazanacağım’ diye bu çarkın içinde öğütülüyorlar.

Bankaların da emeklilik fonları, şunları, bunları şimdi büyüdü. Emeklilik fonlarında insanların yatırdığı sigorta primi ile büyük kocaman fonlar birikiyor. Bunlarda zamanı geldiğinde piyasaya girerek yabancıların aldığı hisseleri alıyorlar. Yabancılar içinde o müşteriler yeter. Yani onlar da yaptıkları oyunlarla, zamanı geldiğinde fonlara satışlarını yapıyorlar, böyle 10 bin puan 5 bin puan kazanarak gidiyorlar.

ETİKETLER :
YORUMLAR (35)
:) :( ;) :D :O (6) (A) :'( :| :o) 8-) :-* (M)
  • Orhan ALVER12 Ekim 2015 08:57

    Merhaba , Mehmet Bey benim Mecidiyeköy Lisesinden arkadaşımdı, çok iyi bir kişidir. O zamanlar Beymen be Mr.Steed modası vardı. Mehmet Bey'de hep Beymen'den giyinirdi. Bu sayfada karşılaştığım için çok sevindim. Selamlar Mehmet Bey..

  • ass07 Mart 2014 16:48

    kısaca borsa kumar demek istemiş uzun vadeli yatırımla para kazanamazsın eğer şansın varsa belki kriz zamanı bir hisse yakalarsan belki kazanırsın en güzeli uzak durmak bu kan emicilere yem olmamak hem paradan ol hem sağlığından ne gerek var

  • ömer 20 Şubat 2014 00:32

    delikanlı murat haber seçme

  • selim b19 Şubat 2014 14:08

    Kervan v.b gibi İdari ve hukuki yaptırımları hiçe sayan hisseler olduğu müddetçe Sermaye Piyasası ve Hisse Senedi Yatırımcısı memlekette gelişmez.Devletin idaresinin ve hukukunun bu tip işlere kalkanları caydırıcı cezalandırması, işlem yapmasını engellemediği müddetçe bu piyasalar gelişmez.Kumar oynamaktan öteye geçmez.Ayrıca bu tip kan emicilerin kamouyuna deşifre edilmesi gerekir.Borsa Gündem de olmasa bunları fazlaca duymayacağız.Teşekkürler BORSAGÜNDEM....

  • Ali Yılmaz19 Şubat 2014 12:32

    Biraz finansal okur yazarlık biraz yatırımcı kuralları olursa riksler de minimize edilir

  • art19 Şubat 2014 12:08

    risksiz hisse varmı ali yılmaz

  • Ali Yılmaz19 Şubat 2014 11:51

    Böyle riskli hisselerde yatırım yapmasınlar. Yabancılar gibi endeks 30 hisselerinde işlem yapsınlar En önemlisi yatırım stratejileri, taktikleri olsun ve uygulasınlar

  • adanalı0119 Şubat 2014 08:24

    Kervn hisselerinin %90 nına sahip oldukları halde SPK ya kafa tutan kervn patronlarının cesaretine hayranım. Adamlardaki açgözlülük ne kadar had safhadaki ky nın % 10 luk bölümünün bile kazanmalarına hatta kazanma demiyelim zararlarını telafi etmelerine bile tahammülleri yok. Bu yüzden SPK yı göreve davet etmekten başka çare yok. İnsan utanır biraz. Sizede teşekkürler BORSAGÜNDEM.

  • kervan magduru18 Şubat 2014 23:38

    spk mutlaka bu yapılan zulme ve haksızlıga dur diyecektir.yatırımcıları koruyacaktır buna inanmak istiyorum.borsa gündemede ayrıca teşekür ediyorum

  • muhfin18 Şubat 2014 23:21

    kervan mağdurlarının sesi oldunuz.size teşekkür ederim.çağrıya uymuyorlar, spk'yı takmıyorlar. adeta kafa tutuyorlar. kim var bunların arkalarında. daha fazla desteğinizi bekliyoruz...

  • eskiz1718 Şubat 2014 22:59

    Bende aşağıdaki yorumcu arkadaşların yazdıklarına gönülden katılıyorum. Bende kervnzedeyim desem yalan olmaz.Bu tür spekülasyonlarla KY yı mahveden şirket patronlarına karşı kampanya yapıp gerçek yüzlerini insanlara göstermek lazım.İşin püf noktalarını tüm gerçekliğiyle anlatan Mehmet beye sitenizde yer verdiğiniz için bende çok teşekkür ederim.

  • Çağrı3418 Şubat 2014 22:37

    Burdanda Kervn patronlarının yüzünü insanlara göstermek lazım... SPK ya kafa tutmak neymiş görsünler.

  • Ayhan2618 Şubat 2014 22:36

    SPK çağrı fiyatını belirle diyor... Sayılganlar ve Zeynep hanım...seni tanımayız dercesine SPK yı mahkemeye veriyor. Ama Mehmet beyin dediği gibi SPK nın dediği mutlaka olur.

  • Xmen18 Şubat 2014 22:33

    Aşağıdaki Kervanzede arkadaşa kesinlikle katılıyorum. Bende bir Kervn kazığı yemiş birisi olarak SPK ya kafa tutmalarına tahammül edemiyorum. Nerede Adalet nerede Hukuk.İyi geceler.

  • Kervanzede18 Şubat 2014 22:09

    Öncelikle BORSAGÜNDEM'e bu röportajından Mehmet TEMEL'ede samimi söyleşisinden dolayı teşekkür ederim... Bir 'KERVN' hissesi mağduru olarak SPK nın yapmasını istediği ÇAĞRI fiyatına KERVN patronlarının SPK yı idari mahkemeye vermesini esefle karşılıyor ve bu haksız davalarının acısını patronların çekeceğine inanıyorum. Bu davayı SPK kusursuz ve haklı olarak kazanacak olup KY mağdurlarının en kısa zamanda güzel günler göreceğine inanıyoruz. SPK ile haksız davanızda baş edemezsiniz...

  • Yücel0618 Şubat 2014 21:09

    ISYHO Patronu Tvlere çıkıp artık temettü vereceğiz dedi, 1 liradan 1.60 liraya çıkardılar. 1.25 Liraya gelincede yüzde 50 sermaye azaltımı üstüne yüzde 200 bedelli artırım kararını açıkladılar. 3 gün taban yedi. 2 Ay önce temettü veren şirket olcaz de, sonra sermaye eridi de ...

  • Büyük yatırımcı.18 Şubat 2014 20:42

    kılıç isimli arkadaşım soruyorum sana PEGYO dediğin hisseyi neye dayanarak aldın gerçekten merak ediyorum burada mıllet gelmiş spekilatörlere laf atıyor suç bastırıyor. Bu insanlarda hiçmi akıl yok bir şirkete ortak olurken bu şirket kar mı edıyor zararmı edıyor dıye bakmazmı. Sizin aklınız anca 3. ten alıp 5 ten satmaya calısır grafiğe bakıp hayal kuruyorsunuz sonra spek yaptı oluyor adı. Aklını kullan zarar eden şirkete kim ortak olur.

  • vatandaş18 Şubat 2014 19:47

    borsa gündem bu tür yazılarınız beğenerek okuyorum .tebrikler.lütfen spekülatörlerimizle röportajlarınıza sık sık yer verin.bizler için çok faydalı.bahadır karlıdağ,ali ziya şesek,fahrettin göllü,gibi bir çok spekülatörlerle röportaj yaparsanız çok seviniriz.başarılarınız daim olsun.tşk ler.

  • kılıç18 Şubat 2014 19:45

    BORSA ANLAŞILIYORKİ YATIRIM YERİ DEGİL ,BAZILARI ÇIKIP ATIP TUTUYOR PEGYO ALDIM ÖMRÜM GEÇTİ ZARARIM YÜZDE ELLİ ,DOLANDIRILDIM,

  • adil18 Şubat 2014 18:49

    yıl 1994 temelin yanında otel çalışanı güven teknik analist olarak oturuyor konya çimentoda 7 günlük hareketli ortalamada hareket eden grafik teknik oyun oynuyorlardı grafiğe bakan gülmekten ölüyordu

  • Asparuh18 Şubat 2014 18:34

    Son zamanlarda okuduğum en iyi yazılardan biri. Yaşananları, yaşanabilecekleri ince ince anlatmış. Spk yada ilgili kuruluşlara ihbar niteliği taşıyan, ülkemizde yatırımcıların nasıl kumarbaza çevrildiğini, yapılan işbirlikleri ile birikimlerin nasıl yok edildiğini güzel vurgulamış. Anlayana- ülkesinde sermaye birikimini savunanlara, ülkenin geleceğinde söz sahibi olanlar çok incelikli anlatımlar. sunanlara çok teşekkürler...

  • Canka18 Şubat 2014 16:04

    Mehmet TEMEL L.... den hisse almış? Acaba kaçtan aldı ve kaçtan sattı merak ediyorum. Onu da söyleseydi iyi olurdu.

  • çetin ganioglu18 Şubat 2014 15:41

    sagol mehmet abi fark yarattın bu piyasanın en beyefendi adamı hala sensin ömrün uzun olsun

  • Cagri18 Şubat 2014 14:40

    Kimsenin günahını almak istemem ama geçen yıl benzer şeyler çok konuşuldu piyasada... Ne kadar doğru bilmiyorum, bazı fon yöneticileri, 2-3 kat prim yapmış hisseleri fona devralırken karşılığında el altından ev araba götürdükleri söylentisi vardı. SPK nın çivisi çıkmış bu fon yöneticilerinin üstüne gitmesi ve aradaki pislikleri temizlemesi lazım. Nasılsa para fon yatırımcısının algısı maalesef bu tür yanlışları yaptırıyor olabilir...

  • Canka18 Şubat 2014 14:32

    Haber yaptığınız adam çok mu temiz ki??? Kendi yazmış spekülatör diye. İmanımızı gevreten bu spekülatörler değil mi

  • ismail çukur18 Şubat 2014 14:27

    METMET ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM BURADAKİ BAZI DÜŞÜNDÜĞÜMÜZ ŞEYLERİONAYLAMASI BENİ SEVİNDİRDİ AMA YİNEDE DİKKAT.

  • m. kara18 Şubat 2014 14:27

    manşet için teşekkürler yazısını yazan arkadaşa yüreğine sağlık diyorum. gerçekten çok güzel bir konuya temas etmişssin. yüzde binbeşyüz haklısın. ancak bu ülkede hakkını arayamassın. adaletin kimlere hizmet ettiğini görmüyormusun.

  • NEHİR ER/MALİ ANALİST VE EN ESKİ BROKERLERDEN18 Şubat 2014 14:12

    Borsalarda kazıklanmamak için:: pd/dd=1,den çok küçük,borçlar/özvarlık=0.20 ve daha az,co=200 ve üstü,lo=100 ve üstü olmalı,şirket temettü verebilmeli,geçmişi sağlam ortak ve yöneticilerden oluşmalı.güçlü iştirakler,güçlü emlak arazi varlıkları da olursa o hisse uzun vadeli taşınacak en iyi hissedir bana göre.

  • manşet için teşekkürler.18 Şubat 2014 13:21

    Borsa Günden yetkililerinden bu yazımı ayrı bir manşet ile yayınlayıp sektörün tüm yetkililerine “Yatırımcı Bunları Soruyor” başlığı altında haber yapabilrise çok sevinirim. Atilla Bey, sektör adına cevap vermişsiniz. Çoğu şirketin imtiyazlı payları şirketin içinde örtülü kazanç aktarmak amacıyla kullanılıyor. Gelirleri dolaylı yollardan nitelikli hırsılık sayılacak içerikte yöneten şahıslara aktarılıyor. Yatırımcıya ise kolpa bilançolar açıklanıyor. Gelirlerin kaçırıldığını ispat edip spk ya belgesini gönderiyorsun, tık yok.. Yeminli mali müşavirler, Bağımsız deneticiler şirketin gelirini çalan patronun emrine amade, daha kolay kılıfına uydurup nasıl çalarsın diye danışmanlık ediyor. Ben halka arz edilip sahte gelir projeksiyonu ile kandırılan ve zarar eden bir yatırımcıyım.Dava açtım. Avukatları diyor ki, serbest piyasa efendim. almış satmış zarar etmiş. Kumar oynamış diyor yani. Halbu ki halka arzda ve sonrasındaki ortak satışında çete suçu var. SPK bireysel ayrı ayrı rapor çıkarıyor.size üye aracı kurum diyor ki; biz her şeyi usulüne uygun yaptık. Yani kanuna uygun dolandırdık ve kandırdık, gelir projeksiyonu sunduk ama tahmindi, bizi bağlamaz diyor.şimdi mahkemede bilirkişilik yapılacak. hep şiabeli adamlar.. Bir tanesinde eski spk çalışanı dolandırıcılık olduğu halde, suç yoktur diye rapor yazmış.yani dolandırıcılık var. 10 lerce resmi görevlinin hazırladığı spk raporu bile var. 1 adem çıkmış ne hikmetse eski spk çalışanı sıfatı ile suç yoktur diye rapor düzenleyebiliyor ve 1 kişi 100 lerce kişinin raporunu itibarsızlaştırabiliyor. Dolandırıcılık inkar ediliyor. Sektör bu ayıbını nasıl temizleyecek. cevap verebilirmisiniz. biz küçük yatırımcılar kumar mı oynuyoruz?. şirkete ortak mı oluyoruz?. Ayrıca SPK nın son çıkardığı ayrılma hakkı, pay satım vç.s. tebliği var.Buna hiç itiraz ettiniz mi merak ettim?. Dün genel kurulunu yapan bir gıda firması 2011 de adil-dürüst fiyatım 2.50 TL dir diyerek halka açtı. Binlerce kişiye o fiyattan senet sattı. Sonra SPK nın tebliğlerini kanuna uyuyorum diye kullanarka, başka bir şirketi satın alacağım diye son 30 günlük borsa fiyatı üzerinden 94 kuruşdan ayrılma hakkı verdi. Şimdi bu apaçık dolandırıcılık suçu değil mi?. 2011 sonunda halka 2,50 TL den satılan fiyat mı yanlıştı?, 0,94 kuruşluk fiyatmı. SPK nın bu tebliğleri TTK nın çeşitli maddelerine de aykırı. Bunun için bir girişimde bulundunuz mu merak ettim?. Yatırımcı işlem yaparak sektöre hayat veren temel unsur. Bizim için bu konuda bir girişiminiz varmı? Bilmek isterim. Cevap verirseniz memnun olurum. Teşekkürler.

  • flamenco7218 Şubat 2014 13:13

    Hala öyle mi bilemem ama halka arz seferberliğinde halkı mağdur ettiği iddia olunan önemli sayıda şirketin bağımsız genel kurul üyeleri aynı kişilerdi..Bence bu türden nizaya konu olan şirketlerin bağımsız yönetim kurulu üyelerini SPK re'sen görevden alıp kendisi üye atamalı, TTKda ifadesini bulan özel denetim süreçleri başlatmalı, şirket raporlamalarında ve veya izahnamelerde gerçeğe uygun olmayan değerlerin tespiti halinde gerçek değer ile raporlama arasındaki farkı hakim ortak, imtiyazlı ortak, ve halka arz söz konusu ise aracı kururmdan müşterek müteselsil tahsil yoluna giderek tahsilatı şirkete sermaye olarak koymalı...aşağıda yazdığım teminat mektubu mecburiyeti önermesi de suçun hukuk aleminde tespiti halinde doğan tazminat alacağının önemli bir kısmının tahsili açısından da büyük kolaylık olacaktır...kanımca tabiii...:):)Turizm acentası bile kurarken teminat mektubu isteniyor...kossskoca sermaye piyasasına şirket halka arz ediyorsun ona niye teminat mektubu istemiyorsun...hele hele göz göre göre vatandaş soyuluyor algısının hakim olduğu bir iklimde

  • Attila Köksal18 Şubat 2014 13:03

    İşlerimin yoğunluğu nedeniyle maalesef burada sorulan her soruya cevap vermem mümkün değil. Eğer gerçek isminizi belirterek benim [email protected] adresime şikayetlerinizi iletirseniz elimizden geldiğince yardımcı olmaya çalışırız. Lütfen Birliğin sadece özdüzenleyici bir kurum olduğunu unutmayın. Bizim mahkemeler gibi, SPK gibi ceza verme yetkimiz yok. Yeni kanunda SPK'nın bazı düzenlemelerine itiraz ettik. İtirazlarımızın bazıları dikkate alındı, bazıları alınmadı. Yanlış olduğunu düşündüğümüz düzenlemeler konusundaki girişimlerimiz sürüyor. Saygılarımla.

  • Atilla Beye soruyorum18 Şubat 2014 12:40

    Atilla Bey, sektör adına cevap vermişsiniz. Ben halka arz edilip sahte gelir projeksiyonu ile kandırılan ve zarar eden bir yatırımcıyım.Dava açtım. Avukatları diyor ki, serbest piyasa efendim. almış satmış zarar etmiş. Kumar oynamış diyor yani. Halbu ki halka arzda ve sonrasındaki ortak satışında çete suçu var. SPK bireysel ayrı ayrı rapor çıakrıyor.size üye aracı kurum diyor ki; biz her şeyi usulüne uygunyaptık. Yani kanuna uygun dolandırdık ve kandırdık diyor.şimdi mahkemede bilirkişilik yapılacak. hep şiabeli adamlar.. Bir tanesinde eski spk çalışanı dolandırıcılık olduğu halde, suç yoktur diye rapor yazmış.yani dolandırıcılık var. spk raporu bile var. ama inkar ediliyor. Sektör bu ayıbını nasıl temizleyecek. cevap verebilirmisiniz. biz küçük yatırımcılar kumar mı oynuyoruz?. şirkete ortak mı oluyoruz?. Ayrıca SPK nın son çıakrdığı ayrılma hakkı, pay satım vç.s. tebliği var.Buna hiç itiraz ettiniz mi merak ettim?. Dün genel kurulunu yapan bir gıda firması 2011 de adil-dürüst fiyatım 2.50 TL dit diyerek halka açtı. Binlerce kişiye o fiyattan senet sattı. Sonra SPK nın tebliğlerini kanuna uyuyorum diye kullanarka, başka bir şirketi satın alacağım diye son 30 günlük borsa fiyatı üzerinden 94 kuruşdan ayrılma hakkı verdi. Şimdi bu apaçık dolandırıcılık suçu değil mi?. 2011 sonunda halka 2,50 TL den satılan fiyat mı yanlıştı?, 0,94 kuruşluk fiyatmı. SPK nın bu tebliğleri TTK nın çeşitli maddelerine de aykırı. Bunun için bir girişimde bulundunuz mu merak ettim?. Yatırımcı işlem yaparak sektöre hayat veren temel unsur. Bizim için bu konuda bir girişiminiz varmı? Bilmek isterim. Cevap verirseniz memnun olurum. Teşekkürler.

  • kucuk yatirimci18 Şubat 2014 12:10

    Bu zamanin spekulatörleri sirket patronlari. Kurus etmeyen kagitlarini yuksekten arz ediyorlar. Örnek özak gyo - 23 ay gecti halka arz olali, hala arz fiyatinin altinda surunuyor! Olacak sey degil. Patron utansin.

  • Attila Köksal18 Şubat 2014 10:08

    Burada çok röportaj okudum, kendi yaptığı hatalardan bahseden kimse görmedim. Herkes başkasını suçluyor. Anladığım kadarı ile Mehmet bey geçmişte hiç hata yapmamış, şaibeli hiç bir işe karışmamış. Öyle diyorsa öyledir herhalde. Mehmet bey “Hiç ortaya çıkıp ta “Bu yanlış” diyen bir aracı kurum gördük mü?” diye sormuş. TSPAKB 3 yıldır özellikle manipülasyon ve halka arzlarda yapılan yanlışları sürekli dile getiriyor ve onlara aracılık eden kişi ve kurumları yetkisi sınırlarında uyarıyor. Yeni SPK tebliğleri ile kötü halka arzlar nisbeten azaldı ama maalesef hala devam ediyorlar. Bu tür halka arzlardan bir çok aracı kurum şikayetçi ama maalesef mevzuat onlara müsaade ediyor. Geçmişte yaptığımız hataları yüksek sesle söylemekten çekinmiyoruz. Hataları düzeltmenin yolu onları kabullenmekten geçer. Bazı “meslekdaşlarımızın” bunlara devam etmesi bizi yıldıramaz. Bu süreçte sektöre ve yatırımcılara verdikleri zarar maalesef büyük boyutlarda ama eminiz ki meslek ilkeleri dışında çalışanlar zaman içinde piyasa dışına atılacaklar. Geçmişte bunun çok örneğini gördük.

  • flamenco7218 Şubat 2014 09:20

    *halka arzlarda hakim ortak ve aracı kurum için özsermayenin %25 kadar teminat mektubu zorunlu olsun *İmtiyazlı payları olan hakim ortaklar için süresiz *Payları imtiyazsız olan için 5 yıl aracı kurum için de 2 yılolsun *Teminat mektubu veremeyen hakim ortağın imtiyazlı payları imtiyazsıza dönüşsün Önemli nitelikte işlemlerde de imtiyazlı pay sahipleri işlem tutarının %25 kadar teminat mektubu versin..Aksi halde işlem gerçekleşemesin ya da imyiazlı paylar imtiyazsıza dönüşsün.. BU yolla imtiyazlı paylardan uzun dönemde anaysaya uygun olarak erimiş olur..vesaire vesaire:)