Yatırımcının Analiz Seti yatirimcininanalizseti@borsagundem.com Yatırımcının Analiz Seti

Kuruşluk hisseler neden talep görmüyor?

03 Ocak 2019, 07:23 - -

Borsa İstanbul’da 56 hisse senedi nominal değerinin altında gerileyerek kuruş fiyatlara düştü. Nominal değerinin bile altında olan bu hisseler neden talep görmüyor?

Nominal değer, menkul kıymetlerin üzerinde yazılı olan değerdir. Bir hisse senedi başına sermayeden düşen payı belirtir. Hisse senedinin nominal değerinin bile altına kayması o hisselere ilginin dip seviyelere indiğini gösterir.

Borsa İstanbul’da 414 hisse senedinin yaklaşık yüzde 13'ünün değeri kuruşla hesaplanıyor. Bu senetlerin toplam piyasa değeri 1,5 milyar dolar. Kuruşluk hisse senetlerinin toplam piyasa değerlerinin, İMKB-TÜM'ün piyasa değerine oranı ise yüzde 1,01.

Kuruşluk hisse senetlerinin büyük çoğunluğu yatırım ortaklıkları ve gayrimenkul yatırım ortaklıklarına ait. Kuruşluk hisse senetlerinin fiyat hareketlerine baktığımızda oldukça "spekülatif" olduğunu görüyoruz. Bu hisselerin büyük çoğunluğu sert dalgalanmalar yaşanabilmekte. Hisse fiyatları kısa zaman içinde büyük yükselişler kaydedebileceği gibi düşüşler de aynı hızda olabilmekte. Bu nedenle yatırımcıların çok dikkatli hareket etmesi gerekiyor.

Borsa İstanbul’da nominal değerinin altında olan 56 hisse senedi var. Hisse senetlerinin analizi için Excel üzerinde çalışan analiz platformu Hisse Expert’ten yararlanarak nominal değerinin altında olan hisseleri risk gruplarına göre sıraladık. İşte Risk Grubuna göre nomial değerinin altında olan hisse senetleri:

Sayfada yer alan bilgiler tavsiye niteliği taşımayıp yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırımcı profilinize uymayabilir.

YORUMLAR (12)
:) :( ;) :D :O (6) (A) :'( :| :o) 8-) :-* (M)
  • yalçın19 Ocak 2019 18:45

    borsanın acı hali. muz borsası üç şirketle dönen borsadan ne beklersiniz.

  • borsacı10 Ocak 2019 20:52

    Ortak kardeşler 4 TL Den hissenin % 25 şini halka satıyor. 4 ay sonra ellerindeki nominal değeri 1 TL olan hisseleri de satıyor. Ondan sonra hisse neden 1 liralarda veya aşağısında sürünüyor. Bist B grubu olan bu hisselere müdahale etmesi gerekiyor. Ya hisse sahipleri veya şirket kendisi 4 TL den geri alım yapacak ya da şirkete devlet tamamen el koyacak kayyuma devredecek. Yani şirket sahiplerinin elinden şirketi alıp bunları içeri tıkacaksın. Resmen dolandırıcılık yapıyorlar.

  • Cumali03 Ocak 2019 18:48

    Aslında tahtası çoktan kapatılması gereken Bimeks, Alyağ gibi hisseleri daha doğrusu C ve D grubu hisseleri bir tarafa bırakırsak... 1.GMYO hisseleri; tamam inşaat sektörünün durumu olayı açıklıyor. Fakat ben en çok İş Bankası ve Vakıfbank'a ait olan TSKB ,ve oldukça canlı geçen bir turizm sezonuna rağmen Turizm hisselerini anlayamıyorum

  • CELLAT 03 Ocak 2019 16:37

    TSKB NİN PİYASA DEGERİ 2 MİLYAR KAR 491 MİLYON. KLNMA NIN PİYASA DEGERİ 14.5 MİLYAR KAR 26 MİLYON!!!!!!

  • R.oz03 Ocak 2019 14:52

    Bir bakin ,sahipsiz bist de cok can yakan hisseler degil mi bunlar dolandiricilar cikinca ky da icine kitleyip biraktigi hisseler degil mi ? %140 bedelli arttirimi var hissederlara soran yok artiralimmi diye... Kar etmis 5 sen ust uste kar payi dagitalim mi diye zorlayan bir spk yok .. Batacaksan ver bedelliyi kazandin mi kar yok hissedarlara

  • Emekci03 Ocak 2019 14:32

    400 şirketin 50si fasarya. %12 si yani.

  • Varyemez03 Ocak 2019 11:00

    Zamanında fiyatlarıyla rekor kıran firmalar gelmişler kuruşlu fiyattan işlem görüyor bu ne demek anlayın😉

  • YORUM03 Ocak 2019 10:36

    bunların bir kaçı hariç diğerleri 1 kuruş bile etmez...

  • vatandaş03 Ocak 2019 09:49

    ucuz mala talep olsaydı bit pazarına nur yağardı.

  • KILIÇ03 Ocak 2019 08:58

    HALK GYO KURUŞLUK OLMASI ÇOK ANORMAL ÜSTELİKTE REKOR KAR AÇIKLAMIŞ.

  • Emekci03 Ocak 2019 08:29

    Batık sirketler bunlar. Patronlar sermaye sifirlanana kadar maaş alıp geçiniyor

  • Selin19 Ocak 2019 16:01

    Edip Gayrimenkul Konkotdata Ilan Ettimi Acaba?