Yeni haftada borsa ve dolarda o seviyelere dikkat

07 Temmuz 2019 08:19
Yeni haftada borsa ve dolarda o seviyelere dikkat

Gündemdeki gelişmeler yeni haftada piyasalarda nasıl etkili olacak? Usta isim Üzeyir Doğan borsagundem.com’a yazıyor...

BIST 100

Salı günü psikolojik 100 bin rakamını geçen ve üzerinde kapanış yapan BIST 100 sonraki üç gün boyunca gün içinde 100 bin rakamının üzerini test ettikten sonra gelen satışlarla günü bu rakamın altında tamamladı. Gelen kar satışlarının sınırlı kalması ve endeksin yükseliş trendini devam ettirmesi olumlu olsa da hafta başında oluşan boşluk endişe oluşturmaya devam ediyor. Kısa vadede ilk destek 99.200 iken 97.500 ve devamında hafta başındaki boşluğun da doldurulacağı 96.650 en önemli destek seviyeleri konumunda olmaya devam ediyor. Yukarıda ise 100.650 ilk önemli direnç konumunda. Bu hafta 100.650 geçilecek olur ise yükseliş yeni bir ivme kazanabilir. 100.650 üzerinde ilk önemli direnç 500 günlük ortalamanın bulunduğu 101.900’de bulunuyor.

Dolar/TL

G20 Zirvesi sonrası oluşan iyimser tablo TL’yi emsallerinden pozitif yönde ayrıştırdı. G20 öncesi 5,80’ya yakın bulunan kur, geçtiğimiz hafta içinde 200 günlük basit ortalamanın bulunduğu 5,58 civarına kadar geriledi. 200 günlük üssel ortalama ise 5,55 civarında bulunmaktadır. Bu iki ortalamanın bulunduğu seviyelerin aşağı yönlü olası yeni hareketlerde güçlü destekler olarak kalmaya devam edeceğini düşünüyoruz. Yukarı yönlü hareketlerin ivme kazanabilmesi içinse 5,66 en önemli direnç konumunda. Bu seviye geçilecek olur ise hafta içinde 5,7250’ye kadar hızlı olacak bir hareket daha görebiliriz. Dolar/TL’de düşüş trendinin sonlandığını söyleyebilmek için en azından bu seviyenin üzerinde kapanışlar görmek gerektiğini düşünüyoruz.

ÜZEYİR DOĞAN – GEDİK YATIRIM / YATIRIM DANIŞMANLIĞI MÜDÜRÜ

Yorumlar

  • Yorum 08 Temmuz 2019 08:16

    Sayın reisim banka faizlerinden ziyade elinizi taş altına koyunda benzin ve mazot fiyatlarında indirim yapın ekonomide enflasyonda değişiklik olmazsa faizleri indirin benzin ve mazot faizden daha değerli bir öneme sahip

    Yanıtla >
    Katılmıyorum Katılıyorum
    % 40% 60
  • VS 08 Temmuz 2019 00:35

    Birilerinin elinde yüklü dolar varki düşecek diye rahatsız oluyor

    Yanıtla >
    Katılmıyorum Katılıyorum
    % 38% 62
  • Hesapsız 07 Temmuz 2019 23:22

    Herkes dolar almış. Yeni başkan umarım hem doları hem de faizleri düşürür, piyasa rahatlar. Ama bu saatte piyasa kötü algıladı görünüyor, sabah mb düzeltir yoksa borsa sert tepki verir. Yeni başkan beklemeden tedbirlerini almalı.

    Yanıtla >
    Katılmıyorum Katılıyorum
    % 38% 62
  • Térkan 07 Temmuz 2019 22:34

    Dolar % 3 yukarda. 5.801.Sanki açılış 97.000 ile olur. Sonra mı swap işlemelerine bağlı olarak daha da aşağı gelebilir. Short giyip shortladik VOP u cuma günü. Yrd.

    Yanıtla >
    Katılmıyorum Katılıyorum
    % 32% 68
  • Lale 07 Temmuz 2019 22:33

    Uzakdoğu piyasalarında tl dolar şimdiden 5.80 oldu. Sabah dolar 6 olur

    Yanıtla >
    Katılmıyorum Katılıyorum
    % 21% 79
  • Dolaris 07 Temmuz 2019 22:20

    Dolar londrada 5.80 den açtı .euro 6.52 den .hareket çok sert.

    Yanıtla >
    Katılmıyorum Katılıyorum
    % 25% 75
  • Vatandaş haklı 07 Temmuz 2019 18:43

    Bu adam ne zaman yorum yapsa borsa çakılıyo

    Yanıtla >
    Katılmıyorum Katılıyorum
    % 25% 75
  • Hass 07 Temmuz 2019 17:31

    Cetinkaya olayı yazıda yok mu ben mi yanlış okuyorum veya okuyamıyorum. Ins faiz zaten inecekti deyip gorevden alma olayını aşırıya kaçmadan fiyatlar. S 400 konusu hale gündemde. Görevden alma olayının zamanlaması yanlış gibi.

    Yanıtla >
    Katılmıyorum Katılıyorum
    % 23% 77
  • İlyas beytemir 07 Temmuz 2019 17:29

    Üzeyir bey yarın borsa düşermi çıkarmı? Dolar düşermi çıkarmı yerindemi sayar? Bunları söyleyebilirmisiniz.

    Yanıtla >
    Katılmıyorum Katılıyorum
    % 4% 96
  • YUSUF MÜFTÜOĞLU 07 Temmuz 2019 11:46

    anlaşınlan o ki dolar 5.50 TL inecek.belki pazertesi günü bir şok yaptıran yabancılar MB değişti diye sonra alttan yine alıp yollarına devam edecekler.pazartesi günü her hangi bir işlem yapmamak gerekmektedir.seyirci olmakta bazen kazandırabilir.ağustos ayında dış ticaret acığı fazla verince dolar aşağıya doğru salınacak ve sonbahardan sonra belki yükselişe geçer.

    Yanıtla >
    Katılmıyorum Katılıyorum
    % 57% 43
    • KILIÇ 07 Temmuz 2019 16:41

      DEGERLİ KARDEŞİM DOLAR DÜNYA GÜNDEMİNDEN DÜŞTÜ SEN HALE ORDAMISIN YA TL MEVDUAT YADA BORSA ŞU ANDA BUNLAR REVAÇTA.BOL KAZANÇ TERCİH SENİN.


      Katılmıyorum Katılıyorum
      % 43% 57
  • Mustafa Çubuk 07 Temmuz 2019 10:40

    Hiç beklemeyin piyasanın canlanması bu faiz bu kar payları bankadan yuksek olduğu sürece para bankadan dişarı cikmaz piyasa canlanmaz dolar tehdidi hala devam ediyor ambargo İrana değil sanki turkiyeye

    Yanıtla >
    Katılmıyorum Katılıyorum
    % 45% 55
  • Tam 07 Temmuz 2019 10:17

    Radikal değişim olması lazımm hemde şimdi hizli ve ses getirecek . Gerisi hikaye ...

    Yanıtla >
    Katılmıyorum Katılıyorum
    % 43% 57
  • Pelin 07 Temmuz 2019 10:12

    Tek adam demiyim anladınız tek kişilik sistemden vaz geçilmeli

    Yanıtla >
    Katılmıyorum Katılıyorum
    % 38% 62
    • gerçek 07 Temmuz 2019 13:27

      sistem başkanlık oldu... biraz ekonomi çalış istersen... başkan neye karar verirse o olacaktır...


      Katılmıyorum Katılıyorum
      % 62% 38
  • Ali 07 Temmuz 2019 09:48

    Merkez bankasının bağımsızlığı gitti. Doların düşmesine izin vermiyorlar. Bu görevden alınma işi doları 6 ya çıkarır

    Yanıtla >
    Katılmıyorum Katılıyorum
    % 39% 61
    • Dermanım Ol 07 Temmuz 2019 13:24

      Başarısız merkez başkanıyla alışmıştınız her zaman doların yükselmesine... Şimdi doları daha iyi düşüren birisi geldi ve ekonomi her zaman olumlu sinyaller veriyor... Dolar sizin mezarınız olacak. Artık okumaya gelir, size ihsanlar dileriz. :)


      Katılmıyorum Katılıyorum
      % 61% 39
  • Borsax 07 Temmuz 2019 09:20

    Endeks kaç4a açar 96 de .pazartesi destek direnç çalışmaz .dolar ise 5.75 lerde olur.kabataslak söykeme üzeyir bey.

    Yanıtla >
    Katılmıyorum Katılıyorum
    % 50% 50
  • BORSACI 07 Temmuz 2019 08:46

    BORSA EN İDEAL YATIRIM YERİM .ŞU ANDA DEPO FUL .DÜŞERSEDE FULLEMEYE DEVAM EDECEK ŞEKİLDE NAKİTTEYİM.

    Yanıtla >