E-BÜLTEN

E-bültenimize abone olarak
en son bilgilere ve haberlere ulaşabilirsiniz.

Ana SayfaPiyasaBorsada 100 milyon buharlaştı, Ruslar şokta!---

Borsada 100 milyon buharlaştı, Ruslar şokta!

Borsada 100 milyon buharlaştı, Ruslar şokta!
01 Şubat 2019 - 10:06 www.borsagundem.com

Borsagundem.com’un ağustos ayında gündeme getirdiği ve Rus mafyasının karıştığı büyük manipülasyon olayıyla ilgili aralarında Mecnur Çolak, Metin Yüksel ve Rıza Kutlu Işık’ın da bulunduğu 43 kişi hakkında suç duyurusu yapıldı

Borsagundem.com’un geçtiğimiz ağustos ayında manşetten Türkiye’nin gündemine taşıdığı ve çöken hisselerde Ruslar'ın büyük zarar ettirildiği ‘Rus mafyası Mecnur Çolak, Metin Yüksel ve Rıza Kutlu Işık'ın peşine düştü’ haberinde yeni gelişme…'Manipülasyon birliği' üyesi Mecnur Çolak, Metin Yüksel ve Rıza Kutlu Işık’ın adının karıştığı haberi Hürriyet bugün biraz daha detaylı kaleme aldı.

Habere göre Borsa İstanbul’da işlem gören çeşitli hisselerle ilgili zaman zaman gündeme gelen manipülasyon iddiaları bu kez kapsamlı bir savcılık soruşturmasına konu oldu. Rus ve İngiliz ortaklı Exante Ltd. adına İstanbul savcılığına yapılan başvuruda 43 kişinin ismi şüpheli listesinde yer aldı. 28 Ocak günü, Exante avukatları, yatırım yaptıkları hisselerde manipülasyon yapıldığı iddiasıyla savcılığa başvurdu. Şirket, yatırım yaptıkları hisselerde manipülasyon yapıldığını ve 16 milyon Euro zarara uğratıldığını belirtirken, Türkiye ile eşzamanlı olarak Bulgaristan ve KKTC’de de hukuki süreç başlattı.

Haberde şüpheli listenin ilk sırasında, daha önce adı birçok kez borsa manipülasyonuna karışan ve tutuklanan Mecnur Çolak da yer aldığı belirtildi. Devamında, "Bulgaristan’da yaşayan ve Mezhnun Emin adı ile pasaport çıkartan Çolak’ın yanı sıra, Metin Yüksel, Rıza Kutlu Işık, Gürkan Gençler, Gökhan Saygı ve Bulgar vatandaşı Dobri Georgiev Hristov, Mitko Vasilev, Pavlin Koynov, haklarında suç duyurusunda bulunulan kişiler arasında" denildi. Suç duyurusuna göre şüpheli işlemlerin, Çemaş Döküm AŞ, Işıklar Enerji Ve Yapı Holding AŞ, Beyaz Filo Oto Kiralama AŞ, ve Flap Kongre Toplantı Hizm. Oto. Ve Tur. AŞ hisselerinde yapıldığı iddia edildi.

Savcılık suç duyurusuna göre, bazı şüphelilerden Mecnur Çolak, Metin Yüksel ve Dobri G. Hristov Mayıs 2017’da Malta’ya giderek Exante Ltd. şirketi yetkilileri ile görüştü. Görüşme trafiği sonrası Exante, söz konusu hisselere yatırım yaptı. Işıklar Holding AŞ de Exante’nin müşterisi oldu, hisse alım satımı için talimatlar verilmeye başlandı. Suç duyurusuna göre hisselerde oynandığı ileri sürülen oyun, Sermaye Piyasası Kurulu’nun (SPK) başlattığı soruşturma sonrası fark edildi. SPK, 9 Ocak 2018’den başlamak üzere 6 ay süre ile Beyaz Filo hissesinde, 22 Mart’ta başlamak üzere yine 6 ay süre ile Çemaş hissesi için işlem yasağı getirdi. Ve yetkililer hakkında da savcılığa suç duyurusunda bulundu.

Çemaş mağdurları açlık grevine başlıyor

Çemaş’ta mal çıkmaya hazırlanıyorlar #CEMAS

Çemaş’ta operasyon devam ediyor #CEMAS

Çemaş'ta Mecnur Çolak operasyonu #CEMAS

Çemaş hisselerinde yeni operasyon hazırlığı

Sayfada yer alan bilgiler tavsiye niteliği taşımayıp yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırımcı profilinize uymayabilir.

YORUMLAR (47)
:) :( ;) :D :O (6) (A) :'( :| :o) 8-) :-* (M)
  • ALAATTİN CAMGÖZ03 Şubat 2019 17:17

    bu haber ısıtılıp ısıtıp hep gündeme getiriliyor daha önce de yayınlanmış idi.bu haberden sonra cemaş patlamışdı.

  • Ali bey03 Şubat 2019 03:53

    Bi de galip denilen saray soytarisi hirsiz var

  • Ckync03 Şubat 2019 02:39

    Ieyho geriye mars mars . 28 kurus

  • Okie Dokie03 Şubat 2019 00:56

    CEMAS'ta dolandırılan kardeşlerim yüzünden özel ekibim bu çetenin peşinde. Her an haberler düşebilir. Tak tak tak.

  • Mavideniz00002 Şubat 2019 23:15

    Tiplere bak ne tahta yapması daha iki koyunu güdemez bunlar gülüyorum bu habere

  • Metin çüksel02 Şubat 2019 22:23

    Her haberde benim adım geçiyor. Beni günah keçisi yapmışsınız. Ben ne rızayı ne camaşı bilirim. Önce beni dinleyeceksiniz :) saksımıyım ben:)

  • Broker02 Şubat 2019 19:18

    Kumarbazların yorumları çok farklı oluyor :) 

  • Oktay 02 Şubat 2019 18:38

    Oyuncular kutsal kutlu mübarek falan olunca hep yola devam

  • Ops5402 Şubat 2019 13:04

    Borsa zaten kumarhane gibi 6 aydir ekgyo dayım her gün zarar eden bir hisse görmedim devlet hisseleri böyleyse selam olsun mecnun abiye az bile yapmış devlet hisselerin yanında.

  • ALAATTİN CAMGÖZ02 Şubat 2019 21:28

    emlak konut, vkgyo, halk gyo  sngyo hepsinin karı müthiş hisse senetleri milleti bitirdi resmen.millete tam % 100 -200 para kayıp ettirdi.

  • dd02 Şubat 2019 13:51

    BEN ZARARINA SATTIM KURTULDUM SENDE ÖYLE YAP. MEYVESİZ AĞACA BENZER. AKBANK BEDELLİ BÖLÜNECEK HABERİ ÇIKTI. ÇOK DÜŞTÜ 5.60 DAN ALDIM 7.000 DEN SATTIM ZARARI KURTARDIM. SAĞ OLSUN AKBANK. BİRDAHA EMLGYO HA.????????. TÖVBE.

  • KILIÇ02 Şubat 2019 12:48

     BU KAÇINCI YAKALANMASI AMA MALESEF ADAM AKKILI CEZA VERİLMİYOR RIZA USLANMAZ KOLU UZUNDUR YEMLEME YAPAR .BURASI TÜRKİYE YEMLEMEYİ YAPARSIN VURGUNA HESAP SORAN OLMAZ .AYRICA ŞUNU BELİRTMELİYİMKİ BORSADA BU TÜR İŞADAMI KILIKLI VURGUNCU ÇOKDUR 1 NUMARA GALİP DİR .

  • 00802 Şubat 2019 10:18

    Mecnuru yeni nesil bilmez Kendisi F.Bahçeli eski topçudur. Ali Koç yeni sezon kadrosunda düşünsün

  • ilgi02 Şubat 2019 09:58

    fark eden ne varki bir çdk örneği var bunun...vangda 3 günda 4.5 dan 1.5 liraya ,özderici 11 liradan 0.70 kuruşa merko 1.70 den 2 günde 1.00 liraya geliyor...peki küçük yatırımcının halini kim anlıyor...işin içinde yabancı olurca harekete geçen denetleme kurulu özdericide malum adam hisseyi bitirinceye kadar bekledi ve bürüte soktu..Bu ülkede küçak yatırımcı olarak borsada parasını soyguncuya kaptırmayan kaç yatırımcı var...ayno habsasiyet neden küçük yatırımcı için gösterillez acaba..

  • Ufuk tandoğan02 Şubat 2019 09:51

    Bu haber hisseyi olumlu etkiler mi acaba ?

  • Saki02 Şubat 2019 09:50

    Ne İstanbul'un kerizi biter ne de Borsanın.. Gidip ulusal 30 almaz iki günde zengin oluyum der z grubu hisse alır sonra başlar aglamaya...

  • vay be02 Şubat 2019 01:55

    glbmd 9 yıldır düşüyor insaf artık. daha piyasa yapıcısı atanmıyor.nedir çektiğimiz bu şirketlerin patronlarından .hiçmi yatırımcıya saygınız yok .sözüm ona şirket hissesi almışsız ama hakkımız arıyamıyoruz.keyiflerini bekliyoruz piyasa yapıcı atanmasının .yatırımcıların canı çıksın sonra atarlar

  • global menkul-zede02 Şubat 2019 13:05

    evet yıl 2011 arz fiyatı 1 dolar....bir daha bu fiyatı görmedi 7 yıldır hemen hemen 0,45 fiyat seviyesinde... arz sonrası 'saldım çayıra mevlam kayıra' hesabı ilgilenen hiç bir kurum yok. yıllık 5 yıllık 10 yıllık arz sonrası performans ölçümü var mı yok, patron milleti kazıklamış önemli mi değil, ......işte haberde olduğu gibi yabancıların hukuki süreçleri ve hak aramaları belki sistemi düzeltir. yoksa yerlinin mağduriyeti ile ilgilenen var mı yok...önceden de vatandaştan yatırım yapılacak diye para toplanırdı. batardı....olaya spk el attı ne değişti, yatırımcının parası yine batıyor. spk kazancı garanti edemez elbette. ama patronların soygununa dur diyebilir.

  • Tkir02 Şubat 2019 00:04

    SPK nerde????????

  • Azrail 01 Şubat 2019 23:58

    Sıra iehyo çok dikkat edin almayın 022 den geldi paranızı kaptırmayın.formt uzak durun eliniz yanar nibas uzak durun beton çarpmışa dönersiniz

  • Ruslan bey 01 Şubat 2019 23:54

    Mecnur bey Rusların meşhur sözü vardır я тебе вийбат буду !!!

  • Deniz01 Şubat 2019 22:34

    6 ay önce bu haber Gine vardı ne ayaka

  • Oflu01 Şubat 2019 21:48

    Ülkeyi 2001 krizinde hep göçmenler hortumladı,bunlar 2023 ün hortumcuları

  • Haline01 Şubat 2019 20:55

    Şimdi ne olacak ışıklara ne olur

  • Borsadan anlamaz 01 Şubat 2019 20:41

    bende  şoktayım  ygyo yyapı  oylum  daği  edip hdefg  soydu  suvana  çevirdi acaba  beni  kim soydu bende  peşine  düşeyim 

  • dd01 Şubat 2019 22:56

    BORSANIN EN DEĞERLİ HİSSELERİNİ SEÇMİŞSİN. AYNI HİSSELERDEN VAR DAHA BİRAZ DAHA AL. BORSA KİM SİZ KİMSİNİZ.

  • Cemaş mağduru01 Şubat 2019 19:35

    500,000 yatırım yaptık ben ve kardeşim ,Cemaşa maliyet 2,700 zarar,hesapta 14,000 kalmış,allah bunlardan sorsun,bu ne biçim soygun,yemeleri nasip olmasın,bunlara göz yumanlarda beraber

  • Salvadr damci03 Şubat 2019 20:23

    Biz desek ısıkları 20 kurstan girin soversınuz mustehak size

  • Sak02 Şubat 2019 09:53

    Abi bunlar ezelden beri hırsız siz neye dayanarak 500.000 lira cemas "a yatırım yapıyorsunuz?

  • dd01 Şubat 2019 21:07

    ÇEMAS. ADESE.FLAP. İNTEMA. SAYSAM DAHA 80 ŞİRKET ÇIKAR. BÖYLE ŞİRKETLERE PARA YATIRILMAZ. HARCARLAR BORSADA ACIMA OLMAZ. KENDİ İRADENİ KULLAN. ACELE ETMEYİN. MİSAL 3.600 DENİZ BANK GİTMİŞ 21.000 NE. BU HİSSE ALINIRMI?. AKIL VAR MANTIK VAR. DOLDURUŞA GELMEYİN.

  • Okie Dokie01 Şubat 2019 18:37

    Cenazeye çiçek gönderilmemesi, arzu edenlerin CEMAS hissesinden 100 lot almaları rica olunur. Işıklar içinde uyuyun.

  • belirsizlik01 Şubat 2019 15:30

    ekgyo farklı mı endeks 106 bin olmuş, fiyat dibin dibinde 1 dolara halka arz et simdi 30 cent aradan 9 yıl geçmiş zarara bak. 

  • Aytekin01 Şubat 2019 14:02

    Ben ışıklar enerji hissemi büyük zararlar sattım benim paramı vereceklerini?mümkün mü bu?

  • Reel01 Şubat 2019 13:38

    NİĞBAŞ ta operasyonu yaptılar Şimdi ise İEYHO da fırsat kolluyorlar

  • dd01 Şubat 2019 13:23

    DEMEKKİ BİZİM UŞAKLAR. İNTERNASYONAL MAFYA. RUS MAFYASI NEKİ.

  • :)01 Şubat 2019 13:16

    yabancı kurum şikayet ettimiş iş resmiyete giriyor. yerliler bilmeme nerelerini yırttı mailer şikayetler dilekçeler yazdı tık yok :D 

  • Gecmis olsun01 Şubat 2019 13:14

    Ruslar bunlarin butun malina çöker ilk önce sonrası ibretlik izleyip görecez baba baba diyecekler.

  • Oki diki 01 Şubat 2019 12:07

    Formt yazmayı unutmuşlar

  • Kamil01 Şubat 2019 11:49

    Demek ki neymiş , geçici işlem yasağı getirmek , kötü niyetli kişileri suç işlemekten caydırmaya yetmiyormuş. Eee , o halde

  • sedat01 Şubat 2019 11:49

    istanbuldaki  yancılarınıda yazın lütfen.emniyet yakında hepsini toplar.bu ne ya artık mafyayıda ithal ediyoruz

  • Okie Dokie01 Şubat 2019 11:39

    Rıza ve Mecnun duyduğum kadarıyla korkudan dışarı bile çıkamıyorlarmış. Rus mafyası adamın bağırsaklarından kokoreç yapar. Tanrı rahmet eylesin bu ikisine.

  • dd02 Şubat 2019 14:00

    EVDEN NİYE ÇIKSINLAR Kİ? ALMIŞLARDIR FISTIKLARI ÂLEM YAPIYORLARDIR. OKİE DOKİE AKILLI OL BİRAZ.

  • flamenco7201 Şubat 2019 11:39

    Türk denetim mekanizmalarının, kanımca bilinçli taksirle yapamadığını Rus Mafyası yapıyor sanırım:))..Bağımsız yargının eksik olduğu yerlerde, yargıdan bağımsız adalet ürer:):)  ;) 

  • gökhan01 Şubat 2019 10:46

    Allah kuru iftiradan saklasın. Türkiye Rus sömürgesi mi? Mahkemeler ciddiye almaz bu gavurları

  • Yargıç01 Şubat 2019 10:45

    Bu adamın Türkiye'de birlikte hareket ettiği adamlara da el at sok. Karabük'te R.Topçu isminde ki adamının mal varlığını da araştır ve gerekeni yaptı.

  • Okie Dokie01 Şubat 2019 10:31

    Duyumlarıma göre Rus mafyası peşine düşmüş. Korkudan dışarı bile çıkamıyormuş. Yazık oldu. Severdik keratayı. Işıklar içinde uyusun.

  • Woolmark01 Şubat 2019 12:22

    Işıklar içinde ne diye uyuyor, lambaları kapasın.