Endekste yükselişin devamı için kritik seviye

29 Eylül 2019 09:01
Endekste yükselişin devamı için kritik seviye

BIST 100 ve dolar/TL'yi analiz eden Üzeyir Doğan, yeni haftada piyasa ve dövizdeki beklentileri Borsagundem.com’a yazdı...

DOLAR/TL

Dolar/TL’de 5,6450-5,71 aralığındaki sıkışma alanı oldukça önemli. Bu iki seviyeden birinin geçilmesinin kurdaki hareketi hızlandırabileceği görüşümüzü koruyoruz. Dolar/TL’de geçen hafta gözlenen aşağı yönlü seyrin yeni haftada da devam etmesi ve 5,6450 seviyesinin altına sarkılması durumunda 200 günlük üssel ortalamanın geçtiği 5,6150 seviyesi gündeme gelebilecektir. 2018 yılından bu yana 200 günlük üssel ortalamanın güçlü bir destek olarak çalıştığı ve gelen tepki alımlarıyla Dolar/TL’de tekrar yukarı yönlü hareketlerin yaşandığı görülmüştü. Ancak 200 günlük ortalamadan tekrar tepki alımlarının etkili olduğu görülürse buna bağlı olarak 5,6800 ve 50 günlük üssel ortalamaya denk gelen 5,7050 seviyesi direnç konumunda bulunmaktadır.

BIST 100

Bununla birlikte bankacılık sektörüne yönelik haber akışının durması ve kısa vadedeki olumsuzluklardan ziyade orta vadede belirsizliklerin kalkmasına yönelik algı bankacılık endeksi öncülüğünde BIST’de yükselişin hız kazanmasını sağladı. Cuma günü %3,15 yükselen BIST 100’ün ise haftalık kazancı %4,9 olarak gerçekleşti. Böylece endeks mart ayından sonra ilk defa 105 bin seviyesini aşarak, 106 bin civarındaki yıl içi zirvelerine göz kırpmış oldu.  Yaşanan bu son yükselişle birlikte önceki hafta görülen en yüksek seviye olan 103.300 civarı güçlü destek konumuna geçti. Endekste bu seviyenin üzerinde kalındığı sürece yükselişin devam etme olasılığı yüksek olacaktır.

ÜZEYİR DOĞAN – GEDİK YATIRIM / YATIRIM DANIŞMANLIĞI MÜDÜRÜ

Yorumlar

  • Mitat 30 Eylül 2019 22:46

    Siz hala farkında değilsiniz swap hareketleriyle ekonomi dış hareketlere kapatıldı Türkiye'deki şahsi banka dolar hesaplarıyla oynuyorlar nerden belli faizi 24 ten 14 e çektiler dolar düşüyor bu dünyanın ekonomisine ters bu ekonomi dış borç işsizlik benzin elektrik fiyatlarıyla dolar 15 TL gözüküyor malesef

    Yanıtla >
    Katılmıyorum Katılıyorum
    % 100% 0
  • Mevlüt özcan 30 Eylül 2019 21:02

    Borsa yi yabancılar yönetiyor. Sen çıkacak dersin satış yersin.düşer dersin alır başını gider. Borsaya yön verenler para babaları çünkü sistem uckagit ekonomisi. Dolar borsa faiz. Bu üçünu de ALLAH kahretsin. Bunlar sömürü düzeninin birer kolları. Alın teri ile kazanan kunta kinteler tirlarla goturenler yagma düzenin balonları..

    Yanıtla >
    Katılmıyorum Katılıyorum
    % 25% 75
  • Kaan 30 Eylül 2019 18:20

    borsanin yukarı yapması icin hiç bir neden yok .bundan daha iyimser havalarda, paraşütsuz düşüyor du.

    Yanıtla >
    Katılmıyorum Katılıyorum
    % 25% 75
  • Kezban Öz 30 Eylül 2019 13:27

    Dolarda yukarı yönde hareket beklemiyorum ekim ayının ortasına kadar borsada 1008 bini görür bu süre içerisinde

    Yanıtla >
    Katılmıyorum Katılıyorum
    % 29% 71
  • Salim 30 Eylül 2019 00:03

    Yarın shortu basarım 106 bini geçemez

    Yanıtla >
    Katılmıyorum Katılıyorum
    % 50% 50
  • Mete 29 Eylül 2019 23:00

    Olumlu taraftayım düşmesi zaman alır

    Yanıtla >
    Katılmıyorum Katılıyorum
    % 58% 42
  • Polat 29 Eylül 2019 22:37

    Temel bir kuralı unutmayın. Yükselen mal satılır , düşen mal alınır. Ama tabi yükselenin nereye kadar yükseleceğini, düşenin nereye kadar düşeceğini bilmiyoruz. Bu noktada temel göstergelere bakmak önemli. Bankaların kredi büyümesi, CDS, işsizlik oranı, Güven Endeksleri. Tüm bunları düşününce yükseliş temelsiz gibi görünüyor. Ama Pazartesi’den Cuma’ya mal çıkmak için 110 bine dayaya da bilirler. Onu da bilemeyiz. Ne de olsa borsayı biz yönetemiyoruz. Toplam hisselerin 3te 2 sini elinde bulunduran yabancılar yönetiyor. YTD

    Yanıtla >
    Katılmıyorum Katılıyorum
    % 30% 70
  • Uzay 29 Eylül 2019 21:23

    Hayatta her zaman bir iniş bir çıkış var.İnerken sağlam spekülatif olmayan hisseleri alıp sabır edip beklemek gerekir.Ekonomik ve siyasi verileri iç ve dış olayları takip etmek gerekir.Borsadaki hisseleri yönünü bu durumlar belirler.Uyanık hareket etmek önemli borsa.3.çeyrek bilançolarını takip etmek önemli nokta olacaktır.

    Yanıtla >
    Katılmıyorum Katılıyorum
    % 6% 94
  • Onur 29 Eylül 2019 19:39

    Depremde panikle satan çok olunca alıcı ters yaptı. Kaçırmiyim diyenler atlarsa Bu hafta 101 bine geri gelir.

    Yanıtla >
    Katılmıyorum Katılıyorum
    % 45% 55
  • baturayersin 29 Eylül 2019 17:29

    bunlara bakıp borsaya girilmez teknik analiz bilginiz yoksa uzak durun yada kurslara katılın bilgi sahibi olun

    Yanıtla >
    Katılmıyorum Katılıyorum
    % 32% 68
  • ersan 29 Eylül 2019 17:23

    vestl .gıbı sırketler ..kar edıyor .da.tementut yok.hisse olmuş.alsatcılar dolmuş.adam gıbı hareket yok .bunun gıbı çok sırketler aynı yapıyor .küçük yatırımcı .kaçıyor.bankalarda durum aynı .ne rallısı kuru hava hep

    Yanıtla >
    Katılmıyorum Katılıyorum
    % 16% 84
  • CAN 29 Eylül 2019 16:43

    EGERKİ KAR EDEMİYORUM DİYORSAN SORUMLUSU SENSİN KREDİ İLE BORSADA ALIM YAPILMAZ GEÇMİŞTE SÜREKLİ YAZDIM BANKALAR TEMMETÜ VERMİYOR, BATIK KREDİ YÜKLÜ UZAK DURUN MALESEF BANKARDAN BAŞKASINI GÖZÜ GÖRMEYİP HALEN KAZANIRIM DİYENLER AYRILMADI KAZANAMIYORUM DİYORSAN KENDİNDE ARA DİGER HİSSELER UÇTU.

    Yanıtla >
    Katılmıyorum Katılıyorum
    % 12% 88
  • Volkan 29 Eylül 2019 16:38

    TV ye zamanında bir teknik analist çıktı. Ben Deutsche alıyormuş, Citi satıyormuş, gizli eller manupulasyon yapıyormuş bakmam, teknik AL diyorsa alırım SAT diyorsa starım diyordu. Bu da bir yöntem. Temel ANALİZ de ise teniğe çok bakılmaz şirketin işleri iyileşiyorsa alınır kötüleşiyorsa satılır. Bu ay itibari ile krizin üzerinden 1 yıl geçti, rakamlar bazı kalemlerde iyileşiyor. Endeks hisselerinden THYAO, PETKM, ASELS, KRDMD kısa stoplu takip edilebilir. Bankalardan HALKB de artmak durumunda yoksa diğerlerindeki yükseliş inandırıcı olmaz.  Özel bankalardan da YKBNK nispeten ucuz, Büyük ortak Umicredit ben ayrılmak istiyorum deyince alımlar satıma döndü. Oradaki gelişmeler takip edilmeli.

    Yanıtla >
    Katılmıyorum Katılıyorum
    % 8% 92
  • zeki 29 Eylül 2019 16:22

    cds 360 budurumda borsanın çıkması zor. dikkatli olmak lazım geri basabilirler. ytd.

    Yanıtla >
    Katılmıyorum Katılıyorum
    % 18% 82
  • Sekerbank.. 29 Eylül 2019 15:51

    Yabancilara satisla ilgili haber mi var?!?ya da Dogana satisiyla ilgili?!?

    Yanıtla >
    Katılmıyorum Katılıyorum
    % 0% 100
  • Borsacı 29 Eylül 2019 14:52

    Şuaraya gelirse şuaraya gider cart curt onu söylemek için analist olmaya gerek yok hepsi hikaye. borsa zaten kumar alanına dönmüş geçin bunları.

    Yanıtla >
    Katılmıyorum Katılıyorum
    % 17% 83
  • Ali 29 Eylül 2019 14:41

    Size katılıyorum.Bu kadar batık Kredi ve küresel olumsuzluk varken bu yükseliş niye

    Yanıtla >
    Katılmıyorum Katılıyorum
    % 16% 84
  • Metin mert 29 Eylül 2019 14:23

    BANKALARDA....46... Mly... Batık kredi var...Banka hisseleri uçtu...Çünkü yabancı banka hissesinde... Dikkat edin çakacak yerli arıyorlar...sonra elinizde patlar...Bulguru da bulamayız...pirinç bizim neyimize...

    Yanıtla >
    Katılmıyorum Katılıyorum
    % 24% 76
    • Ali 29 Eylül 2019 14:44

      Size katiliyorum.Bu kadar batık Kredi varken,elde somut olumlu bir beklenti yok,küresel riskler ortada CDS risk primi 360 .Çok dikkatli olmak gerekli


      Katılmıyorum Katılıyorum
      % 76% 24
  • Seyirci 29 Eylül 2019 13:42

    Batık şekerbank bile uçmuş bunların içinde aslında düşük kalan halkbank gibi bu kağıt eskiden 10 binlerin üzerindeydi yanlış hatırlamıyorsam şuan en ucuz kalmış olanı

    Yanıtla >
    Katılmıyorum Katılıyorum
    % 9% 91
  • AD 29 Eylül 2019 13:35

    BİZİM BORSAMIZ KUMAR MAKİNESİ OLDU.ÇOLUK ÇOCUN RISKINI BUARA BIRAKMAK.ÇOK SAÇMA BİR KARAR OLUR

    Yanıtla >
    Katılmıyorum Katılıyorum
    % 15% 85
  • Sedat Aksın 29 Eylül 2019 12:08

    Banka hisselerinde  fiatlar  günlük  ortalamaların   çok  üstüne  şişirildi.Üstelik cuma günü.Risk almadan  ''ayı tuzağı''  kuruldu.Küçük yatırımcı  borsa  yükselecek  zannına  kapılmasın.Ne değişti de  bu oldu? Mal çıkmak için  yaptılar  sanıyorum. Pazartesi  gün sonunu bekleyiniz.     

    Yanıtla >
    Katılmıyorum Katılıyorum
    % 7% 93
    • Veysel 29 Eylül 2019 12:58

      Katılıyorum. Birkaç gün daha mal çıkmak için yükseltebilirler bile. Çok dikkatli olmak lazım. Gerçeklikle pek bir ilgisi yok gibi görünüyor


      Katılmıyorum Katılıyorum
      % 93% 7
  • Bika 29 Eylül 2019 10:42

    Geçen hafta cuma günü banka ve kamu hisseleri dışında genele yayılan hisse alımı olmadı, nakite geçen satıcıların önümüzdeki hafta nereye yöneleceği piyasalar için önemli. 1 Ekim'den sonra Fırat'ın doğusuna girileceği sürekli tekrarlanmakta.

    Yanıtla >
    Katılmıyorum Katılıyorum
    % 20% 80
  • KILIÇ 29 Eylül 2019 10:12

     ÜSTADIM BİSTİN ALTERNATİFİ YOK GETİRİ MUHTEŞEM .ÇOLULUK ÇOCUGUN RIZKI ÇIKIYOR.

    Yanıtla >
    Katılmıyorum Katılıyorum
    % 69% 31
    • Borsacı 29 Eylül 2019 14:55

      Dikkat et çoluk çocuğun rıskını bi günde kaybetme.


      Katılmıyorum Katılıyorum
      % 31% 69
    • galip çulsuz 29 Eylül 2019 13:15

      keşke <BİST gerçekten iyi işlese gatakulliler olmasa ülkemiz için iyi olur sanayiye destek olur kar ederiz ama nerdeeee...adamlar doldur boşalt yapıyor, keriz silkeleme...ülkeyi düşünen yok