Ana SayfaBASIN BÜLTENİ-FASTURK/Şenel: 2020'de oyun sektöründe öngörülmeyen bir büyüme yaşandı----

BASIN BÜLTENİ-FASTURK/Şenel: 2020'de oyun sektöründe öngörülmeyen bir büyüme yaşandı

11 Aralık 2020 - 13:15 borsagundem.com

Pandemi nedeniyle evlerde geçen zamanla birlikte mobil oyunlara
ilgi de arttı. Bu gelişme, oyun sektörünü eğlence sektörünün en büyük
endüstrisi haline getirdi. Newzoo şirketinin 2020 araştırma raporuna
göre, 2,7 milyar oyuncudan oluşan oyun sektörünün 2023 yılında 3
milyar oyuncuyu aşması bekleniyor.

Bir yılda yüzde 9,3 artış

Geçmişte sadece eğlenceli vakit geçirmek için yapılan aktiviteler
olarak görülen mobil oyun dünyası, günümüzde dünyanın en büyük ciroya
sahip sektörlerinden biri oldu. Newzoo'nun rapor sonuçları, küresel
oyun pazarının 2020'de yıllık yüzde 9,3 artışla 159,3 milyar dolara
ulaştığını gösteriyor.

Ticaret Bakanlığı destekliyor

Oyun sektörünün pandemide en çok büyüyen sektörlerden biri
olduğuna dikkat çeken IFASTURK Eğitim, Ar-Ge ve Destek Kurucusu Mesut
Şenel, "2020'de oyun sektöründe öngörülmeyen bir büyüme yaşandı.
Ticaret Bakanlığı tarafından mobil uygulama ve oyun geliştiren
firmalara kapsam ve ihtiyaç yönünden fon olarak geri ödemesiz şekilde
gerekli destekler veriliyor. Oyun sektöründe faaliyet göstermek
isteyen girişimcilerin yapması gereken bu desteklerden en iyi şekilde
faydalanarak sektöre sağlam adımlarla giriş yapmak. IFASTURK olarak,
alanında uzman kadromuzla girişimcileri devlet destekleri konusunda
bilgilendiriyor, eğitim ve danışmanlık hizmeti sağlayarak katma değer
yaratılmasına destek oluyoruz." dedi.

Foreks Haber Merkezi ( [email protected] )
http://www.foreks.com
http://twitter.com/ForeksTurkey