E-posta listemize kayıt olun, en son haberler adresinize gelsin.

Ana SayfaKulisÇemaş teknik iflas kapsamına girdi----

Çemaş teknik iflas kapsamına girdi

Çemaş teknik iflas kapsamına girdi
21 Mart 2018 - 17:49 www.borsagundem.com

Sert fiyat hareketlerine sahne olan Çemaş Döküm, 35 milyon lira zarar edince özsermayesi 80 milyon liraya geriledi

BORSAGUNDEM.COM

2017 bilançosunda 35 milyon lira zarar açıklayan Çemaş Döküm Sanayi A.Ş.’nin (CEMAS) özsermayesi 80 milyon liraya düştü. Şirketin, 237 milyon lira ödenmiş sermayesinin 2/3’ünü kaybetmesi nedeniyle Türk Ticaret Kanunu’nun (TTK) 376. Maddesi gereğince teknik iflas kapsamına girdiği belirtiliyor. Borca batık durum olarak da bilinen teknik iflas nedeniyle şirket yönetiminin bir dizi tedbirler alması gerektiği vurgulanıyor. Şirketin son yıllık bilançosuna göre sermaye ve kanuni yedek akçeler tutarının 2/3'ünün zarar nedeniyle karşılıksız kalması halinde, yönetim kurulunun çağrısı üzerine genel kurul, sermayenin tamamlanması veya 1/3'ü ile yetinme kararlarını almazsa şirket sona eriyor.

MECNUR ÇOLAK VE EKİBİ İŞ BAŞINDA

Son dönemde firari manipülatör Mecnur Çolak ve borsada ismi sık sık manipülasyonlara karışan Metin Yüksel ve Haluk Bahadır gibi isimlerin operasyon yaptığı iddia edilen ÇEMAŞ hisseleri 2 lira seviyesinden 7 liraya kadar hızlı bir yükseliş kaydetti. Patron Rıza Kutlu Işık’ın da alım yaparak operasyona destek olduğu iddiası borsa kulislerinde konuşuluyor. Bugün ise yüzde 20 oranında değer kaybederek taban olan hisseler 5.48 liraya geriledi.
Bu arada hisselerin defter değeri 34 kuruş.

TEKNİK İFLAS NE ANLAMA GELİYOR

Teknik iflasa yol açan nedenler ile yapılması gereken işlemler Türk Ticaret Kanunu’nun (TTK) 376. maddesinde düzenlenmiştir. İlgili maddede;

“(1) Son yıllık bilançodan, sermaye ile kanuni yedek akçeler toplamının yarısının zarar sebebiyle karşılıksız kaldığı anlaşılırsa, yönetim kurulu, genel kurulu hemen toplantıya çağırır ve bu genel kurula uygun gördüğü iyileştirici önlemleri sunar.

(2) Son yıllık bilançoya göre, sermaye ile kanuni yedek akçeler toplamının üçte ikisinin zarar sebebiyle karşılıksız kaldığı anlaşıldığı takdirde, derhâl toplantıya çağrılan genel kurul, sermayenin üçte biri ile yetinme veya sermayenin tamamlanmasına karar vermediği takdirde şirket kendiliğinden sona erer.

(3) Şirketin borca batık durumda bulunduğu şüphesini uyandıran işaretler varsa, yönetim kurulu, aktiflerin hem işletmenin devamlılığı esasına göre hem de muhtemel satış fiyatları üzerinden bir ara bilanço çıkartır. Bu bilançodan aktiflerin, şirket alacaklılarının alacaklarını karşılamaya yetmediğinin anlaşılması hâlinde, yönetim kurulu, bu durumu şirket merkezinin bulunduğu yer asliye ticaret mahkemesine bildirir ve şirketin iflasını ister. Meğerki iflas kararının verilmesinden önce, şirketin açığını karşılayacak ve borca batık durumunu ortadan kaldıracak tutardaki şirket borçlarının alacaklıları, alacaklarının sırasının diğer tüm alacaklıların sırasından sonraki sıraya konulmasını yazılı olarak kabul etmiş ve bu beyanın veya sözleşmenin yerindeliği, gerçekliği ve geçerliliği, yönetim kurulu tarafından iflas isteminin bildirileceği mahkemece atanan bilirkişilerce doğrulanmış olsun. Aksi hâlde mahkemeye bilirkişi incelemesi için yapılmış başvuru, iflas bildirimi olarak kabul olunur.” hükmü yer almaktadır.

Özetle, şirketin son yıllık bilançosuna göre sermaye ve kanuni yedek akçeler tutarının 2/3'ünün zarar nedeniyle karşılıksız kalması halinde, yönetim kurulunun çağrısı üzerine genel kurul, sermayenin tamamlanması veya 1/3'ü ile yetinme kararlarını almazsa şirket sona ermektedir.

Çemaş’ta mal çıkmaya hazırlanıyorlar #CEMAS

Çemaş’ta operasyon devam ediyor #CEMAS

Çemaş'ta Mecnur Çolak operasyonu #CEMAS

Sayfada yer alan bilgiler tavsiye niteliği taşımayıp yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırımcı profilinize uymayabilir.

Son Değer: 1,66
En Yüksek: 1,72
En Düşük: 1,64
Değişim -1,19 %
FK: 0,00
PD / DD: 4,87
İşlem Hacmi 215.707
Toplam Adet: 129.296
Ağırlıklı Ort.: 1,67
YORUMLAR (28)
:) :( ;) :D :O (6) (A) :'( :| :o) 8-) :-* (M)
  • pala remzi02 Nisan 2018 17:50

    turcasın hisse çöküşü yeni değil.bu alman enerji**devi**(hahhaho devmiş)sınırsın zarar bilançolaıyla bir boşluk buldular iyi geldi onlara ..vergide vermiyorlar mahsuplaşıyorlar.o sayede turcasda o yoldan gidiyor sevdiler o yolu..ama muazzam lükse devam**Devlete vergi olmasada olur diyorlar**sonra shell **shellde kurtramadığına göre shellde de bir sorun var gibi..turcası kurtaracak bir tek jole gibi..petro kimya ürünü jole umut..**havuzda yüzme öğrenirken ıslanmayan mesela veya kel başa saç hissi veren jolede olabilir..neyse babadan ceo bakalım böyle devam diyo..memleketin tek babadan ceosu..kariyere göre değil..babaya göre ceo..bakıyoruz diğer kurumsallara patronşlar daha ziyade y.kurulunda.ceo luk uzmanlık* basiret istiyor..Allah vergisi yani**olmayınca olmuyor vermeyince mabud gibi...

  • salihlili30 Mart 2018 16:01

    shelin ana ortağı turcas çöktü hisseler..shelde sorun ne..sheelle dikkat edin..shellde ne oluor ki turcas çöktü...

  • CAN27 Mart 2018 01:17

    CEMAS HİSSELERİN ARKASINDA DUR RIZA BEY YOKSA ALLAHINDAN BUL GERİ ALIM YAP DESTEK VER BU DÜNYADA VE ÖBÜR DÜNYADA YİYEMEZSSİN

  • herşey belli26 Mart 2018 11:03

    bu konu hakkında herşey A dan Z ye yazılmış neden bir şey yapılmıyor? Bir de çakma bir yabancı ortak koymuşlar.

  • borsacı pala23 Mart 2018 15:31

    bu batı çimentoda ne oluyor bi baktıkta..tam sankolama olmuş.birde yönetici atanmış biri ilk iş birkaç yıl içinde yüzde 1 e yakın hisse abidiklemesi yapmış...adam kendine çalışmış***birde şirket bu yıl sankoyla beraber ilk ortaklık hatırına tarihi zararını **açıklamış...tabi bunun sonucu Devletimizede artık birkaç yıl falan vergide yok**oh mis gibi sistem***sanko konuklama bu i,şlerin neresinde***

  • YAZ GAZETECİ YAZZ..23 Mart 2018 01:03

    BU RIZADAN NE BEKLİYORSUNUZ Kİ BÜTÜN HİSSELERİ BÖYLE RIZA AÇIKLAMA YAPMIŞ BUGÜN UTANMADAN BORSA GÜNDEMİ MAHKEMEYE VERİCEKMİŞ SENİN GİBİ VİJDANSIZLARI YAKALADIĞI İÇİN Mİ? KÜÇÜK YATIRIMCI BORSA GÜNDEM OLMASA MADUR OLUCAKTI ALLAH RAZI OLSUN SİZDEN BORSA GÜNDEM EKİBİ YAZ GAZETECİ YAZZZ...!!!

  • kibar feyzo22 Mart 2018 23:18

    merak etmeyin dek du batar bu batmaz....rızanın ekmek kapısısı bu...tezgahına halel gelsin istemez...kazan ölmez...memlketein kerizi bo her 3 senede bir hasat toplar.öldürürmü hiç...

  • Vatandaş22 Mart 2018 21:21

    Böyle olacağı belliydi teşekkürler borsagundem şimdi sıra spk uzmanlarında.haberde adı geçen oyunculara bakalım ne gibi yaptırımlar uygulanacak

  • herkül22 Mart 2018 17:32

    birde batı çimento-***sanko ortak oldu şirket sankolama oldu .önce zarar sonra çöküş ..amaaaaa yönetim lüks şatafat dsevammmm.batı çimentoda..sanko nerede**

  • faruk bulut22 Mart 2018 15:12

    HLKGYO YADA TEDBİR ALSANA SPK.IEYHO İHLAS BUNLARIN NE İŞİ VAR BİST 100 DE.

  • melih22 Mart 2018 14:25

    bir kere anlaşılmayan iş neden bu batık şlirkette operasyton yaptılar.bir sürü şirket var borsada ..enayi bunlar...

  • banu22 Mart 2018 19:24

    patronun hisselerini satmak için .

  • yunusksts22 Mart 2018 18:16

    çünkü şirket batacak batmadan geminin mallarını boşalttılar

  • tuna22 Mart 2018 12:54

    beyaz filo flap nerede onlara tedbir yok almayın bilader zorlamı alıyonuz

  • bjkas22 Mart 2018 12:23

    Ben mağduriyeti anlamıyorum kusura bakmayın, 1,35 ten 6 ayda 7 tl ye gelmiş, daha ne olsun, hissenin mali durumu ortada, 7 tl den de almayacaksınız kusura bakmayın, olay bu kadar net

  • Ferat22 Mart 2018 09:16

    Zarar içinde yüzen şirket yatırımcısına 5 kat kazandırmış. Rekor kar açıklayan ekgyo yatırımcısının parasını yemiş.

  • yatırımcı22 Mart 2018 01:35

    bugün düşmeye başlayınca borsagündemin uyarıları geldi aklıma oyüzden hiç bulaşmadım çokta iyi yapmışım.temeli düzgün istikrarlı senetlerden şaşmamak lazım.

  • Halis21 Mart 2018 21:27

    Borsgundemin o kadar uyarılarına rağmen hala mağdur olan varsa spk ne yapsın masak ne yapsın.yazık valla patron belli maniplatörler belli lütfen bu halkın peşini bırakın.yeni mağduriyetler yaşanmadan kurumlarımız gereken önlemi alsın artık

  • demirkan 22 Mart 2018 12:18

    GÜNLERCE DAVUL ZURNAYLA UYARDILAR.

  • demirkan 21 Mart 2018 20:51

    Türkiyede o kadar aptal varki. zengin olmak çok basit. çiftlik banktan tut.anadolu form. işitme engellilere kredi çektirme. evlilik vaadi borsa zedeler. daha neler.trilyonlarca vurgun. böyle insanlara nasıl kanarsınız?. milyonlarca insan askari ücretle çalıştığı bir ülkede.para kolaymı kazanılıyor?. böyle hisselere nasıl para yatırıyorsunuz?. borsadaki hisseleri kalburdan geçir sen. ancak 100 tane sağlam hisse kalır. güzel araştır köklü şirketlere para yatır. kimse kimseye zorla hisse satmıyor. hatayı kendinde ara.

  • rte21 Mart 2018 22:07

    Bu hisse A grubu ve BİST 100'de........?

  • taner21 Mart 2018 21:15

    kötü şirkette borsaya gelememeli değil mi . spk umarım artık kötü şirketlere dur der

  • Hoca21 Mart 2018 20:13

    Zarar eden arkadaşlar Mecnurun adamı Karabüklü Recep.T bu adama yapısını Karabük'te bir tlfn bayiliği adı altında Mecnurun yardımcısı SPK mali şube göreve

  • he he21 Mart 2018 19:01

    iş işten geçtikten sonra bu haberin kime faydası var....

  • Nedim 21 Mart 2018 18:29

    BIST 100 endeksi; Ulusal Pazar’da işlem gören şirketler ile Kurumsal Ürünler Pazarı’nda işlem gören girişim sermayesi yatırım ortaklıkları ve gayrimenkul yatırım ortaklıkları arasından seçilen 100 şirketin hisse senetlerini temsil etmektedir. Bu şirketler ise Türkiye’nin en büyük işlem hacmine ve piyasa değerine sahip şirketleridir. Bu nedenle de Türk borsasının göstergesi olarak kabul edilmektedir. A sınıfı hisse mi batacak güldürmeyin adamı

  • MALIN VAR GALİBA NEDİM21 Mart 2018 19:21

    SATARSIN ARTIK 1 TL YE BRÜTTE

  • demirkan 21 Mart 2018 18:23

    Mecnur çolak ve arkadaşları. kendileri hiçmi zarar görmedi. 2000 den 7000 ne benmi götürdüm. inşallah milyarlarca zarar görmüşlerdir.

  • ALLAH RAZI OLSUN BORSA GUNDEM21 Mart 2018 17:58

    BENDE İYİKİ ALMAMIŞIM ALSAYDIN İFLAS ETMİŞ ŞİRKETİ ALCAK MISIM ALLAH RAZI OLSUN SİZE